Något i högtalarelementen gick sönder när kräftskivan var som bäst. Fick gå tillbaka till den gamla trotjänar-BOSE:n igen som har 12 år på nacken.
Lade en order på en utomhuslampa då priset var bra. Halva priset jämfört med den näst billigaste butiken. Tre dagar senare får jag svar att de har skrivit fel pris på varan, men att jag kan få köpa den för 6 ggr det angivna priset. Lockpriser, utan någon form av ursäkt när de anullerar din order.
Got a notification that one of my items were out of stock, where Outdoorexperten asked if I wanted to cancel that item. I asked if they could place my order on hold until the item arrived, but that was not possible. Then, I asked if I could get a similar item. It was kids pants, and the replacement item was 50kr more expensive, but I thought - Hey, they might do the replacement as a token of appreciation. This, they could not do. Finally, I got a call from Outdoorexperten where they asked how I wished to proceed with the order. Since it was still possible to order the item on their homepage, I asked why they could not simply wait to send my order until the item was in stock again. The representative said that my particular size of the item was out of stock also at their suppliers. Ok, so please send a larger size of the item. Unfortunately, the representative said, that would take too long time for them to do. I ended up cancelling my entire order and ordered the items from a somewhat more expensive store, but without any fuzz.
Beställde ett batteri som fanns i lager enligt hemsidan. Några dagar senare, restnoterades produkten två veckor framåt. Detta hände tre gånger. Senaste beskedet är att den ska finnas i lager i juli (om två månader). När jag bad om en ersättningsprodukt och ville få rabatt som kompensation, fick jag inget svar tillbaka.
Beställde ett matbord, med utlovad 5 veckors leveranstid. Efter 5 veckor ringde Länna och sa att det skulle ta ytterligare 5 veckor, eftersom leverantören haft mycket och göra och inte hunnit producera bordet. Ville då avbeställa bordet och få pengarna tillbaka, men det gick inte (framgick inte varför). Slutade med att bordet kom efter 11 veckor. Kass service.
Beställde fyra vägghyllor. Då den ena hyllan kom i två bitar, kontaktade jag kundtjänst för att be dem skicka en ny. De sa att hyllorna var slut hos leverantör och vet inte när det kommer in nya. Eftersom royaldesign har en liknande hylla (samma pris) bad jag dem skicka en sådan istället. Det skulle gå bra enligt kundtjänst, så länge som jag även betalade för två stycken extra vägghängare, eftersom hyllan bara såldes i "paket". Bad då om att få reklamera hela köpet och det gick bra, förutsatt att jag betalade 200 kr i avgift eftersom jag inte sparat originalkartongen och 69 kr i returavgift. Sjukt kassa.
Bra låda, enda negativa är att det är svårt att få plats med en vettig cpu kylare.
Funktionaliteten är det inga problem med. Däremot sprack glaset i displayen efter bara någon vecka. Har haft sprickan i över 8 månader och det är det enda som varit negativt.