Nonchalans står i fokus. Skickar fel färg och version på varan men skyller ifrån sig på tillverkaren (?!). Nyttjar troligtvis ett billigt fraktavtal med DHL då paketen kan hamna lite varstans. Aldrig någonsin varit med om paket som hamnar flera tågstationer bort. Kommer hålla mig borta från en så pass oproffsig aktör som denna i framtiden.
Svårt att hitta några brister. Den har väl egentligen allt man kan önska sig från ett TV som inte är OLED. Bland annat HDR, Kvantpunkter men framförallt "local dimming" som annars är det knepiga med dagens LED (läs: LCD). Den medföljande soundbaren är det bästa i ljudväg jag har hört som följer med ett TV, dock inget att hänga i granen om man har ett gediget surroundsystem. Anledningen till att jag köpte TVn var bland annat Philips nya Ambilight-system som består av små ledlampor längst hela baksidan vilket är helt fantastiskt och lite det som gör TVn unikt i TV-träsken. Ser nu att TVn har gått upp till 16000 igen men då jag köpte den för ~11 när den var som allra lägst så fanns det inget som kunde konkurrera varken prismässigt eller kvalitetsmässigt. Att Android Pie också är på väg ut till TVn är ett enda stort plus.
Även jag måste flika in här och ge Bahnhof det absolut sämsta betyget som jag har gett ett företag på Prisjakt någonsin. Och det finns en mycket enkel anledning till detta. Anledningen är att jag under tio dagars tid har försökt att komma fram till deras Support, utan resultat. Notera att jag inte ens har kunnat skapa ett ärende hos Bahnhof, än mindre avvakta i X antal dagar på att få en lösning. Det enda som man ständigt möts av när man kontaktar Bahnhofs tekniska support är "Just nu är det många som ringer till oss och alla linjer är tyvärr upptagna, vänligen försök senare". Sedan klipps samtalet, dvs. de har antingen ingen kösystem eller så är det så pass många som står i kön att de klipper samtalet rakt av, utan att ens ge kunden möjligheten till att bli uppringd. Helt ofattbart för ett ISP år 2018. Och som om det inte är nog, för 14 dagar sedan (10 arbetsdagar) skickade jag in mitt ärende via mail till Bahnhof, och fick även ett bekräftelse. Tror ni att de har svarat? Nej.
Riktigt jäkla skräpprodukt. Är som natt och dag i jämförelse mot Creative EP630 som är en riktigt bra in-ear lur. Den glappade från första början (testat i lite olika enheter) och är väldigt skör rent generellt.
Ett riktigt bra TV. Förvånad att denna TV inte har ett enda omdöme. Visserligen är det förståeligt med tanke på det låga priset och att det är ett instegsmodell. Men det som man går miste om är funktioner som SMART-TV och dylikt. Bildkvalitén går inte att klaga på med tanke på priset. TV:n på bilden är inte särskilt snyggt men det är en fel bild. Viera TX-L50B6E ser i själva verket ut såhär: http://www.dustinhome.se/image/1790253 TV:n klarar utan problem av SD-video men briljerar vid 1080P-uppspelning via HTPC / Bluray (det som jag har testat med). Den finns även möjligheten att ändra precis ALLA typer av färginställningar man kan komma på, har aldrig sett så pass många färginställningar i en TV förr. Dock krävs att man ställer in bilden på "personlig val" för att "låsa upp" alla avancerade inställningar, en riktig nörd-TV! För priset så får TV:n 10/10 men rent generellt så får TV:n 8/10 på grund av avsaknad av SMART-TV funktioner.