Prisjakt

Petenr1

Medlem sen 2007-08-09
3
Bidrag
1
HjÀlpsamröster
Bythjul
OK
(500+)
P
Petenr1
3 omdömen
Usel5 Ă„r sedan

BestÀllde dÀck och utgick ifrÄn att leveransdagar pÄ hemsidan var antal dagar frÄn order till att de skulle vara framme hos mig. Fick veta att det var arbetsdagar och dÄ det i mitt fall inkluderar tvÄ helger samt en röd dag mitt i veckan sÄ Àr den faktiska leveranstiden inte 6-8 dagar utan 11-13 dagar. Detta medför att jag inte hinner fÄ pÄ nya dÀcken innan den planerade semestern.

Sommarboden
DĂ„lig
(6)
P
Petenr1
3 omdömen
UselRedigerades 10 Ă„r sedan

Hittade en soffa som jag var intresserad av hĂ€r pĂ„ Prisjakt. Den var billigast hos Sommarboden och nĂ€r jag besökte deras hemsida sĂ„ var priset det samma. DĂ„ jag var osĂ€ker pĂ„ om det ingick dynor och hur lĂ€nge leveransen skulle ta sĂ„ ringde jag till deras kundservice. DĂ€r fick jag all nödvĂ€ndig information men nĂ€r nĂ€mnde priset lĂ€t personen i telefon lite förvĂ„nad dĂ„ hon hade ett högre pris i sitt system, 4990 istĂ€llet för 4027 som det stod pĂ„ hemsidan. Vi avslutar iaf samtalet med att jag sĂ€ger att jag ska gĂ„ in och bestĂ€lla soffan. NĂ€r jag fyllt i alla uppgifter, adress, konto, mm. och ska trycka bekrĂ€fta sĂ„ Ă€r priset Ă€ndrat till 4990. Jag ringer dĂ„ upp kundservice igen och fĂ„r prata med samma tjej. Hon svara glatt i luren: "- Ja, dĂ€r han jag före dig, haha. Priset var fel pĂ„ hemsidan sĂ„ jag gick snabbt in och Ă€ndrade det". Jag förklarade att jag tyckte att det var minst sagt dĂ„ligt att hon Ă€ndrade det sĂ„ snabbt dĂ„ vi bara minuter innan pratat pĂ„ telefonen och jag dĂ„ berĂ€ttat att jag hade för avsikt att köpa soffan. Även hon tyckte att det var lite olyckligt samt att hon önskade att hon hade haft mitt nummer sĂ„ att hon hade kunnat ringa upp mig. Jag frĂ„gar om hon kan ge mig det priset som vi pratade om frĂ„n början varvid hon tar mitt nummer och ber om att fĂ„ Ă„terkomma i den frĂ„gan. DĂ„ hon inte ringt upp i slutet av kommande dag sĂ„ ringer jag. Hon hĂ€nvisar dĂ„ till deras hemsida dĂ€r de reserverar sig för felskrivningar. Jag kan förstĂ„ att de skriver fel men nĂ€r de pratat med en kund om en produkt och ett pris och sedan snabbar sig medvetet att Ă€ndra priset innan bestĂ€llningen hinner göras sĂ„ tycker jag att det Ă€r sĂ„ himla dĂ„ligt. De ber sedan att fĂ„ tittat pĂ„ frĂ„gan och Ă„terkomma vilket inte heller görs. FörstĂ„r inte företag som har sĂ„ kortsiktigt tĂ€nk nĂ€r det gĂ€ller hur de behandlar kunder.