Jag har haft föregångarna (3 generationer tillbaka) och dessa tar ett bra kliv framåt när det kommer till ljudisolering och komfort. De isolerar riktigt bra och har minskat ytterligare i storlek. De passar riktigt bra i mina öron och fungerar nu till och med när jag grimaserar på gymmet. De gamla började då släppa in ljud då de inte satt helt tätt längre. Jag måste fortfarande stänga av åtkomsten för blåtand för Bose-appen dock. Annars kopplar hörlurarna från min iPhone titt som tätt. Mycket irriterande! Att Bose inte fixat detta är väldigt märkligt. Ljudet är bra och jag behöver inte längre justera upp mellanregister och diskant via EQ lika mycket som på de gamla lurarna. Om ANC är viktigt för dig så kan jag varmt rekommendera dessa! Avinstallera BOSE-appen bara, eller blocka den från att kommunicera med blåtand.
Väldigt kluven inför dessa lurarna. + Bästa NC jag någonsin provat. Stor förbättring från version 1. + Fenomenalt bra passform och det är något jag alltid haft svårt för. + Mycket bra ljud vid musikuppspelning och även dialog när man ser på film/serier. - Uppkopplingen till min iPhone 13 Pro Max är ofta katastrof. När jag tar ut dem ur fodralet kopplar de ibland inte upp sig till telefonen. Jag får ta bort dom från bose-applikationen och BT-enheter och para om och även då fungerar det bara ibland. Ofta kan jag behöva strula med detta i 15 minuter innan jag får liv i dom igen. Otroligt irriterande! - Ingen trådlös laddning. Ingen större grej eg. dock. - Telefonsamtal har jag knappt testat men nej. Det fungerar inget bra det lilla jag provat. Samma sak med version 1 jag hade. Motparten hör allt annat än min röst. Slutsats: När de fungerar är de otroligt bra till att stänga ute ljud och ger bra ljudkvalite och sitter riktigt bra i öronen. Ibland fungerar de dock inte alls vilket är frustrerande!
Är väl inne på omkring 6:e just nu. Den upplevda kvaliten är fantastisk. Jättebra knappar och goda konfigurationsmöjligheter i appen på xbox. Superbra ergonomi. Dock går dom sönder konstant. LB går ofta. Stickdrift är vanligt. Analoga styrspakarna blir även glappa efter ett tag med stor dödzon.
Köpte en V15-dammsugare från dom där efter 1,5 år så slutade funktionen med partikelräkning att fungera. Chattade med dyson på facebook/messenger och fick snabb hjälp och de skickade mig en hel ny dammsugare på bara några dagar. Jag försökte först chatta med dom via whattsapp och där svarade de mer eller mindre inte. Jag misstänker att det var indier som körde med google translate. Rekommenderar starkt att chatta med dom via messenger istället vid problem!
Beställde varor som fanns i lager 2 veckor innan julafton. 5 dagar innan jul kontaktar jag butiken och undrar vad som händer. Fick svar att de slarvat och att jag inte kommer få mina julklappar i tid. Kommer aldrig handla härifrån igen. EDIT 2022-12-22: Jag fick en rimlig kompensation av butiken efter att jag klagade och påpekade att en kompensation vore på sin plats. Ändrar därför betyget från 1 till 3.
+ Relativt billiga och bra funktioner med volymrattarna och att de går att ansluta utan dongel till xbox. - Ljudet! Väldigt dåligt ljud även om man kör med Dolby-appen i xbox och justerar EQ. Låter väldigt billigt och därför kommer jag inte alls använda lurarna. Får se om de kanske blir backuplurar för Teamsmöten när man jobbar hemma.
Mycket bra utbud och bra uppbyggd hemsida. Oftast snabba leveranser och särskilt när det kommer till receptbelagd medicin vilket jag uppskattar. Lagersaldot stämmer alltid.
Beställde receptbelagd medicin och lagersaldo var att den finns i lager. Två dagar senare var fortfarande ingenting skickat till mig så jag kontaktade supporten. De skrev då att medicinen inte fanns i lager och att den snart ska skickas iväg. Deras förklaring var att medicinen skulle kommit fram i fredags men att leveransen uteblev. Märklig förklaring då jag beställde i måndags och då borde väl lagersaldot ha uppdaterats om nu en leverans från fredagen innan uteblev. Om man vill kunna lita på att receptbelagd medicin kommer fram i utsatt tid och att lagersaldo stämmer så hade jag valt annan butik.
Beställde en jacka. Efter någon dag fick jag mail om att varan är överlämnad till BudBee. Sedan hände ingenting på 1,5 veckor. Enl. Addnatures hemsida så _kan_ det ta upp till 24 timmar innan BudBee registrerar paketet. Jag kontaktade BudBee och de sa att de aldrig tagit emot varan från Addnature. Jag meddelade detta till Addnature och de skyllde bara på BudBee. De sa att ibland kan det ta tid. Det slutade med att jag fick säga upp köpet. Det enda positiva var att jag fick tillbaka pengarna (via Klarna) inom bara 2 dagar vilket var skönt. Svårt att säga om problemet var Addnature eller Budbee. Men för mig som kund så var summa summarum att ingen jacka, som fanns i lager, kom på över 1,5 veckor. Så tummen ner.