Leveransen blev flera dagar försenad, trots tidsbokad leverans med Airmee. Arimee meddelade att de inte kunnat hämta hos Apotek Hjärtat och hänvisade till Apotek Hjärtats kundtjänst. Apotek Hjärtats kundtjänst har senare, efter lång svarstid, informerat om att de inte kan se detta, utan att de är beroende av att man som kund kontaktar dem och berättar att deras leverans inte fungerar. Vilket i sig är svårt då de har långa telefonköer och är enormt långsamma att svara på mail. Och när man väl får kontakt med dem, visar de inget som helst intresse för problemet. Detta har hänt flera gånger, att leveranserna inte fungerar och att kundtjänst agerar så oprofessionellt är under all kritik. Kommer fortsättningsvis undvika Apotek Hjärtat och rekommenderar andra att göra likadant.
Långsam leverans (förhandsinformationen kom snabbt, men varan skickades flera dagar senare). Väldigt långsam respons från kundtjänst när jag kontaktade dem angående felaktigt paketutlämningsombud.
Gjorde en beställning 11/1 med bekräftad leverans 12/1 kl 14:20 via Instabox. När leveransen uteblir inser jag att jag inte ens fått en leveransbekräftelse. Kontaktar Apotek Hjärtats kundservice via deras formulär och frågar var min beställning tagit vägen. Får ett automatsvar från [email protected] - "Hej och tack för ditt mejl, nu efter jul och nyår har vi något längre svarstider än vanligt, men vi återkommer till dig så fort som möjligt.", 11/1 är ju rätt långt efter jul kan man tycka... Beställningen kommer till slut, två dagar försenad. Inget meddelande om förseningen från Apotek Hjärtat och fortfarande inget svar från kundservice (21/1). Det minsta man kan begära när misstag sker är ett meddelande om att beställningen kommer bli sen, en förklaring, en ursäkt och en rimlig kompensation. Att strunta i allt detta och dessutom inte ens svara på meddelande till kundtjänst är inte ett ok kundbemötande.
Tog 5 eller 6 dagar för Stor&Liten att ens skicka paketet (beror på om man tror på Stor&Liten eller DHL), totalt 7 dagar för leverans. Långsamt och helt ointresserat svar från Kundtjänst. Undvik!
Verkar omöjligt att handla hos Lekmer utan att bli spammad med reklam via mail och sms. Avregistrering via länk i mail hjälper inte, avregistrering via sms bekräftas inte. Kommer aldrig förstå hur företag som Lekmer tror att sådant agerande bygger kundlojalitet... Uppdatering: "vi beklagar din upplevelse" - d.v.s ni saknar helt insikt om era brister. Uppmanar alla att anmäla er till Konsumentverket.
Lita inte på leveranstiderna! Att 2018 skylla på Black Friday när leveransen skickas 4 dagar för sent är inget annat än amatörmässigt. Om man inte kan dimensionera sin logistik för Black Friday-rea, ha inte rea. Enligt kundservice är man också fullt medvetna om att informationen i orderbekräftelsen är felaktig. Helt obegripligt att ett apotek kan bete sig såhär.
Ok produkt och leverans, men man hamnar på deras reklammaillista utan att ha bett om det.
Leveranser sprids ut över olika utlämningsställen, trots att alla var med DHL. Vid påpekande om att en leverans var på väg till fel utlämningsställe lovade kundtjänst att fixa detta. Inget hände givetvis, paketet hamnade fel och kundtjänst slutade svara. Småsak jämfört med vad som kan strula vid leverans av byggvaror, men när Bygghemmas kundtjänst inte ens förmår hantera ett så enkelt ärende undrar jag vad som händer om något blir fel vid en större leverans. Och utifrån de omdömen som finns här (om man filtrerar bort de betyg som ges direkt efter köp i webbutiken, innan något kan gå fel), känns det som man ska undvika bygghemma.
Försenad leverans från Babyland (DHL höll sin leveranstid). Tråkig attityd från Babylands kundtjänst som dels inte verkar tycka att det är ett problem att de inte håller sina leveranstider, dels felaktigt hävdade att de informerade i kassan om sina leveransproblem, vilket senare visade sig inte vara sant.