(120)
Beställt parfym flertalet gånger och hämtat ut i butik. Funkat finfint varje gång.
Beställde skor och ordern annulerades dagen efter, utan given anledning. Beställde nya skor, blev fel storlek enligt orderbekräftelsen. Kontaktade kundtjänst som inte lyckades stoppa ordern trots att det var någon minut efter att ordern lades. De skulle avbryta så fort den gick till leverantör men veckan därpå fick jag meddelande om att paketet fanns hos ombud. Kontakt igen för att de skulle returnera. Ytterligare kontakt efter en vecka utan respons och de säger då att dem har två veckor på sig att hantera returen. Kontakt 16 dagar efter returen, dem vet då inte vart varorna är. En dag senare får jag veta att dem hittat och skall återbetala inom fem bankdagar. Vi är nu 6 bankdagar senare och en del av återbetalningen är genomförd och dem säger att resterande skall skickas ut idag. Det har tagit en månad att lösa returen och detta tack vare att vi tryckt på. Jag vill inte veta hur lång tid det hade tagit om man inte ligger på.
Både jag och dottern beställde saker från Åhléns hemsida innan jul. Hon några skönhetsprodukter och jag en sjal. Båda våra ordrar annullerades dock efter en vecka- tio dagar pga att ordersaldot visat fel!?!
Beställde ett bord och en lampa. Leveransen tog en månad trots att varorna fanns i lager. När vi väl fått varorna var lampan krossad och bordet kantstött. Kontaktade kundtjänst som svarade först på det andra mejlet och erbjöd oss 25% rabatt på de trasiga varorna (om vi behöll dem), vilket vi givetvis avvisade. Det var inte möjligt att få nya varor istället. Helt värdelös e-handel.
E-handeln är ett stort skämt. Leveranserna är alltid sena och hamnar ofta på något slumpmässigt valt varuhus i landet. Väntar nu 2 januari på en beställning lagd 13 december. Har fått mail om att paketet finns i min lokala butik men där vet man inte ens vart det faktiskt befinner sig.
Alltid, då menar jag alltid försenade leveranser, långa svarstider och behövt ångra köp pga detta. Webben och butikerna är totalt osynkade och fungerar i princip som helt olika affärer. Undvik att handla online på Åhléns
Leveranstid under all kritik under black week. Har inte stött på någon annan butik som behöver 3 veckor på sig att få iväg en beställning. När det sedan skickats dyker det också upp ett mejl om att varan delvis makuleras pga fel lagersaldo. Hade jag vetat det tidigare hade jag kunnat handla någon annanstans under rean och i god tid innan jul.
Se upp för Åhléns oacceptabla policy för Öppet Köp! Jag är extremt besviken och förvånad över Åhlens hantering av deras öppet köp-policy. När jag försökte returnera en present som min dotters farmor hade köpt, blev jag chockad över att få veta att öppet köp inte gäller utan det exakta kreditkortet som användes vid köpet. Jag förklarade att dotterns farmor bor i en helt annan del av Sverige men butiksbiträdet vägrade ändå ge pengarna tillbaka. Det är helt orimligt och extremt oanvändarvänligt att kräva detta, speciellt i fall där varan är en present. Jag har aldrig mött en sådan absurd policy tidigare och det visar på en stor brist i Åhlens förståelse för kundservice och flexibilitet. Att inte kunna returnera en present utan det ursprungliga kreditkortet är inte bara otillfredsställande, det är helt enkelt dålig service. Detta har påverkat min uppfattning om Åhlens på ett mycket negativt sätt. Jag uppmanar Åhlens att omedelbart se över och ändra denna kundfientliga policy och att potentiella kunder väljer andra butiker med normala vedertagna "öppet köp"-regler.
Riktigt dålig att dom säger sig sälja Iittalas vitvinsglas med en bra rabatt men sedan när man har köpt dom, får man meddelande några dagar senare att glasen inte finns sen heller. Dom har fortsättningsvis även markering på hemsidan att glasen finns i weblagret. :( ingen bra grej så här inför jul.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Åhléns AB
Organisationsnr: 556797-8126
Information hos allabolag.se