(109)
Matsmart är enbart för risktagare, du sparar inte tid samt osannolikt med lägre slutsumma än inköp på annat\andra ställen från början. Den varukorg du har vid beställning\köp kan förändras. Varor försvinner eller får annat antal. Positivt att betalning\faktura blir enligt kvarvarande varukorg. Negativt att köp inte kan avbrytas när varukorgen förändras, du måste acceptera att köpa det som blev kvar i varukorgen. Sen är det din ensak att hitta det som försvann ifrån varukorgen på andra ställen. Vilket tar mycket tid samt innebär en högre slutsumma.
Matsmart har dels "falska" ordinarie priser som är extremt mycket högre än i butiker. Många produkter är även riktigt vidriga och förmodligen därför de säljs ut på matsmart. Många rabatter är även låga med tanke på att de flesta produkter redan är utgångna. Har fått slänga det mesta jag beställt och då är jag långt ifrån kräsen. Sedan är sortimentet i princip bara skräpmat vilket främjar ohälsosam kost.
Vanliga varor är lika billiga som på Willis. Jag beställde ett stort parti juice som hade passerat bäst före datum redan när jag beställde. När de kom fram var de flera veckor för gamla.
Dålig tjänst, dåliga produkter som smakar bajs. Jag kan kasta halva ordern. Kommer försent. Kundtjänst ljuger. Aldrig igen!
Jag har köpt varor från matsmart.se för över 7040kr sedan 2023-04-11. Och för mycket mer än så innan! Alltid tidigare varit nöjd. När de nu i oktober skickade mig en härsken Ansiktsolja Anti-age Bio Retinoid REN med batch code 1298E (October 16, 2021) så kontaktar jag först Matsmart Sverige och tänker att de löser detta. Kontaktar även REN Skincare som bekräftar datum på batch. och att jag borde kräva pengar för denna via paypal. Så nu har en en månad passerat och en dispyt om 150 kr ligger hos paypal. Det var alltså Matsmart in Scandinavia AB som "escalated this problem to a claim" istället för att kontakta mig? Oerhört förvånad över en så bristande kundservice och sätt att behandla en tidigare trogen kund för 150kr?! Jag läser förresten idag att Matsmart tvingas spara och kapar 20 procent av personalstyrkan. Ni kan kapa bort mig som kund samtidigt! Jag har inte varit med om en så dålig kundservice tidigare! Och jag ser att ni fortsätter att sälja den härskna oljan på er hemsida!.
Riktigt dyrt för produkter som går ut på kort tid. Matsmart snarare MARTASS. Köp från butik mycket billigare och varorna varar längre. Matsmart håller inte deras huvudsakliga uppgift! BILLIGARE MAT!
Billigt. Ibland väldigt! Billigt. Bra för ekonomin 😀
Dyrare än i butik. De flesta basvaror kan du hitta till samma pris eller billigare i butiker som Lidl, ÖoB och Willys. Matsmart hävdar att de vill rädda mat men eftersom det går att köpa exakt samma varor billigare finns det inte längre någon vits med att beställa. Trist men sant.
Har handlat från Matsmart under många år nu och sparat *mycket* pengar mot lokala affären. Det är den bra biten och därför hamnar de på ett (svagt) OK-betyg. Men på minussidan hittar vi bland annat fula knep för att få dig att köpa mer och mer. Speciellt med deras fraktpriser, det är rätt dyrt. Speciellt om du handlar själv eller vill göra en mindre beställning. Det är bara att glömma. Det är inte deras affärsmodell. De vill att du köper för 600 så att du får fraktfritt. Det är ju "sååå nära fraktfritt nu.. Lägg bara till något mer du inte alls hade tänkt köpa." Vet inte hur många gånger jag skippat att beställa pga detta. Det andra är deras stress-approach. Mail: "Skynda! Beställ innan 23! Gäller endast idag!" och så glömmer man eller skippar bara för att det är så jäkla hetsigt. Slutligen har vi leveranserna. De har blivit bättre på att packa nu, men händer fortfarande att de gör det halvdant. Minns en gång när jag besökte mitt ombud och de sa att de hade ställt det i en sopsäck. Det visade sig att flera kokosvatten hade gått sönder. En annan gång när jag skulle hämta, hade de hunnit returnera paketet pga skador. Men det har blivit bättre nu. Ibland går det hyfsat fort att få sina grejer, men ibland tar det för lång tid, som många här upplever. Hemsidan är också "meh"/dåligt optimerad. En lång lista med produkter. Efter att ha scrollat ett tag blir det tungt för datorn. De har också en dålig lösning att läsa innehållet på produkterna. Ett förstoringsglas, som man pannar över bilden med. Väldigt klumpigt. Bara förstora bilden, det räcker. Supporten är långsam som fan, men jag har inget att klaga på, de har alltid varit hjälpsamma och kompenserat mig när något gått sönder. Men, för att summera, jag har gjort många väääldigt bra fynd under åren (nej, inte godis), så jag vill inte vara bitter. Men detta ändrar inte min totala upplevelse att handla där. Bästa tipset: handla med en vän, dela på frakthelvetet, så kan du göra mindre beställningar och inte köpa skit du inte ens vill ha! :)
Delayed deliveries. No option to cancel the delivery after the delay. Really unhelpful customer service. Food gets old with delays. Better to go to a real supermarket than having to be at home a few days in a row waiting for your food.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Fullständigt firmanamn: Matsmart in Scandinavia AB
Organisationsnr: 556901-6354