(103)
Billigt. Ibland väldigt! Billigt. Bra för ekonomin 😀
Dyrare än i butik. De flesta basvaror kan du hitta till samma pris eller billigare i butiker som Lidl, ÖoB och Willys. Matsmart hävdar att de vill rädda mat men eftersom det går att köpa exakt samma varor billigare finns det inte längre någon vits med att beställa. Trist men sant.
Har handlat från Matsmart under många år nu och sparat *mycket* pengar mot lokala affären. Det är den bra biten och därför hamnar de på ett (svagt) OK-betyg. Men på minussidan hittar vi bland annat fula knep för att få dig att köpa mer och mer. Speciellt med deras fraktpriser, det är rätt dyrt. Speciellt om du handlar själv eller vill göra en mindre beställning. Det är bara att glömma. Det är inte deras affärsmodell. De vill att du köper för 600 så att du får fraktfritt. Det är ju "sååå nära fraktfritt nu.. Lägg bara till något mer du inte alls hade tänkt köpa." Vet inte hur många gånger jag skippat att beställa pga detta. Det andra är deras stress-approach. Mail: "Skynda! Beställ innan 23! Gäller endast idag!" och så glömmer man eller skippar bara för att det är så jäkla hetsigt. Slutligen har vi leveranserna. De har blivit bättre på att packa nu, men händer fortfarande att de gör det halvdant. Minns en gång när jag besökte mitt ombud och de sa att de hade ställt det i en sopsäck. Det visade sig att flera kokosvatten hade gått sönder. En annan gång när jag skulle hämta, hade de hunnit returnera paketet pga skador. Men det har blivit bättre nu. Ibland går det hyfsat fort att få sina grejer, men ibland tar det för lång tid, som många här upplever. Hemsidan är också "meh"/dåligt optimerad. En lång lista med produkter. Efter att ha scrollat ett tag blir det tungt för datorn. De har också en dålig lösning att läsa innehållet på produkterna. Ett förstoringsglas, som man pannar över bilden med. Väldigt klumpigt. Bara förstora bilden, det räcker. Supporten är långsam som fan, men jag har inget att klaga på, de har alltid varit hjälpsamma och kompenserat mig när något gått sönder. Men, för att summera, jag har gjort många väääldigt bra fynd under åren (nej, inte godis), så jag vill inte vara bitter. Men detta ändrar inte min totala upplevelse att handla där. Bästa tipset: handla med en vän, dela på frakthelvetet, så kan du göra mindre beställningar och inte köpa skit du inte ens vill ha! :)
Delayed deliveries. No option to cancel the delivery after the delay. Really unhelpful customer service. Food gets old with delays. Better to go to a real supermarket than having to be at home a few days in a row waiting for your food.
Det är återkommande hos Matsmart att varorna blir försenade eller inte alls levereras. Det kan vara acceptabelt att detta händer då och då men när man har handlat hos dom med en kupong rabatt för Xx kronor och sedan varorna kommer inte och Matsmart inte lämnar ut ett nytt kupong för nästa köp då är det inte korrekt. Riktigt dåligt!
Förut kunde man göra fynd och känna sig nöjd men nu är priserna som ordinarie priser och för att få folk att köpa så kör man med dagens deal... Konceptet att man minskar matsvinnet och samtidigt tjänar på att köpa mat hos Matsmart är falsk marknadsföring och nu borde verkligen tänka över er affärsidé
Matsmart är sämst med att göra kundern nöjda. Det är helt omöjligt för dom att avbryta/makulera en order även om den inte önns hunnits packas, så världelösa!
Matsmart svarar ej sina kunder! Lägger en best 03 mars, paketet skickas med posten och leverans till dörr utan POD och det sista som syns där än idag är. 06 mars 07:44 Försändelsen är på väg. 11 mars frågar jag med email matsmart vad som händer med mitt paket? En timme efteråt får jag ett autosvar där dom klagar på storghelg och väder. 18 mars provar jag deras chatt och sitter då med den i ca 2 tim på eftermiddagen utan nån som svarar. 19 mars 5min efter chatten öppnat sitter jag där i 4tim utan att nån svarar. Tröttnar och anmäler då till Klarna om att jag ej har fått min beställning. 20 mars minuter efter att deras chatt/tele har öppnat för dagen så svarar matsmart där dom säger att dom kan se att dom aldrig fick mitt första email. OM dom ej fick emailet varför skickades det då ett autosvar??? Samt att posten skickat tillbaks paketet till matsmart vilket borde ha hänt 7-8 mars varför har matsmart ej kontaktat mig om det? I vilket fall så frågar dom om jag vill ha paketet skickat igen heller återbetalning. Jag svarar efter ca 3 tim att jag vill ha en återbetalning. 21 mars säger matsmart att det tar 21-25 dagar för en återbet eftersom det finns en betalningstvist hos klarna och att om jag drar tillbaks den kommer det gå fortare. Så jag drar tillbaks tvisten hos klarna och får email 22mars från klarna att det är "solved" Och mailar matsmart 22 mars att klarna har satt tvisten till "solved". 27 mars En leverans är på väg till dig från matsmart. SUCK jag har ej beställt nåt så det måste vara det från 03 mars som dom skickat ut även fast jag bett om en återbetalning 7 dagar tidigare. Mailar och frågar vad dom håller på med och att dom bör stoppa paketet. Heller om dom ej gör det så kan dom komma och hämta det i trapphuset där posten har dumpat av det. Och ge mig mina pengar tillbaks! ordernummer: 103663942SE
Levererar aldrig i tid. Nu är det tre dagar sedan jag fick sändningsnumret men paketet är fortfarande inte överlämnat till transportören så de kommer inte lyckas den här gången heller. Sista gången jag handlar där.
Inte värt att handla där längre då priserna nästan är lika dyra som i butiken mer eller mindre. Handlade ofta förr då sidan var relativt ny och priserna var fantastiska. Men nu är allting dyrt. Handlar hellre på extrapris i vanligt butik och slipper vänta på mina varor samt betala en dyr frakt som tillkommer och på sätt och vis jämnar priserna med priserna i butik. Ibland säljs även varor som gått ut till extrema priser, dessa varor borde säljas till absolut minsta pris då de ändå skulle ha slängts av butiken i normala fall.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Matsmart in Scandinavia AB
Organisationsnr: 556901-6354
Information hos allabolag.se