(49)
Världens sämsta kundservice. Köpte en äkta real Madrid tröja till sonen för 1600. Efter två månader ramlade delar av trycket av. 5 månaders tjat fick jag en rabattkupong. Men då visar dervisch att jag får inte använda den till samma bara utan måste köpa nåt annat. De vägrar ge med sig. Usel translate översättningar från kundtjänst i något icke europeiskt land. Aldrig mer adidas för mig och rekommenderar er alla att vara säkra på att saker ni köper kommer hålla mer än några veckor innan ni beställer!
Dåligt kundservice. Ingen återkoppling eller förklaring på ärenden. Kundservice bara på engelska via telefon och via Google translate på whats up. Använder sig av UPS som inte bryr sig om sina kunder och inte lämnar packet på hem adressen trots att man är hemma utan hos ett ombud på andra sidan stan. Skickar ut ett tomt presentkort i retur och kan inte svara på varför det blev så eller säga att allt har kommit till dit andra presentkort.
Lycka till med att reklamera en vara, 3 månader har gått trots att den reklamerade varan har anlänt och allt är godkänt för utbetalning så upprepar roboten i chatten att pengar har skickats till Klarna som samtidigt nekar att man fått en betalning. Sjukt att ett sånt stort företag har en så dålig kundtjänst
Trasig upplevelse. Själva betalningen och orderläggningen gick bra. Trackinglänken jag fick var dock trasig (man fick städa bort en massa tecken själv för att få den att fungera). När leveransen väl dykte upp så var det helt enkelt fel produkt. När jag försöker anmäla retur online är sidan otroligt långsam (vita sidor i +10 sekunder), men lyckas tillslut ta mig fram till knappen för att bekräfta returen - får felmeddelande att kombinationen mail & ordernummer inte stämmer. Testar igen, samma fel. Sen dyker ett mail upp som säger att returen ändå blivit bekräftad. Skriver ut blanketten för retur, på den står det att det gäller frakt på 100 gram - gick att skicka tillbaka ändå, men förvirrande. Gick och köpte det jag ville ha i en butik istället.
Min bästa online-köpupplevelse någonsin! Gratis frakt och retur. Snabb leverans! Beställde på torsdagen och på lördag fm vad skorna levererade utanför min dörr.
Beställt många gånger; de skickar snabbt och har ofta bra deals. Har aldrig stött på problem, även vid returer/byten.
Urusel kundtjänst som inte kan konsumentköplagen. Dom sitter i Storbritannien och sköter Adidas.se:s (svenska Adidas) kundservice. Om garantin har gått ut och du vill använda dig av din rätt att reklamera med konsumentköplagen så har dom ingen aning vad man pratar om. Skickade till Allmänna reklamationsnämnden istället så gör så vid nekad reklamation så kanske Adidas ser över sim bristfälliga kund"service".
Köpte tränings handskar, där kardborren slutade att fungera efter 2 veckor. Svårt att hitta på deras hemsida mm.
Trots att jag följde hanteringen av min order via hemsidan dök varan aldrig upp. När jag ringde kundtjänst visade det sig att det jag beställt inte fanns i lager och aldrig skulle komma. Jag fick ingen info om detta förrän jag själv ringde upp. Undvik!
Appen funkar bra. Leveranserna är skapligt snabba. Har skickat tillbaka en del saker när de inte passat och har även gjort en reklamation vilket gått bra.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Fullständigt firmanamn: Adidas Sverige Aktiebolag
Organisationsnr: 556119-6105
Information hos allabolag.se