OSERIÖST FÖRETAG. Påstår att dom har produkter i lager och sedan avbokar dom det efter 3 dagar då dom inte fått någon bekräftelse på att grejerna är beställa av den återförsäljaren trots detta så behåller dom produkten på sin hemsida och att den finns i lager
Dåligt kundservice. Ingen återkoppling eller förklaring på ärenden. Kundservice bara på engelska via telefon och via Google translate på whats up. Använder sig av UPS som inte bryr sig om sina kunder och inte lämnar packet på hem adressen trots att man är hemma utan hos ett ombud på andra sidan stan. Skickar ut ett tomt presentkort i retur och kan inte svara på varför det blev så eller säga att allt har kommit till dit andra presentkort.
Nästan Obefintlig kommunikation. Beställer en vara som enligt saldo ska finns i lager 2-5 dagars leverans när det gått 5 dagar så har jag inte hört något, så JAG hör då av mig å frågar vad som hänt. Fick till svar att varan tydligen hade såld slut men det ska komma in nya nästa vardag (står nu mer beställningsvara 2-4. Veckor leveranstid på produkten) nu 5 dagar senare har fortfarande ingen vara eller återkoppling på det Mail JAG skickade. Extremt dåligt skött. Första och troligen sits gången jag beställer av er
Varning för detta företag med noll kundservice samt förståelse för av det faktiskt är. Jag beställde i början av januari ett soffbord som hade 8-10 veckor vilket skulle passa väldigt bra till när vi skulle ha flyttat in i vårt nya hus. Efter 3 veckor så får jag ett mejl med att dom har skickat mitt paket, vilket oftast är possessivt när man beställer saker. Men det ställer ju till det lite för oss då vi inte har någon plats eller kan få den levererad till rätt adress eftersom vi huset inte är vårt eller klart, jag ringer då till Postnord och ser över möjligheterna att byta adress, självklart går det att lösa men det måste avsändare göra så jag ringer till Rum21 som inte alls förstår hur postnord kan säga att det går att göra och det kan man absolut inte göra (fast vänta det tror jag postnord har bättre kolla på än er dom jobbar ju trots allt med det) och jag kommer då med förlaget att dom kan bjuda på den kostnaden på 200:- för frakten så kan jag hämta det själv istället på andra sidan stan för min del, tur att jag inte skulle flytta till andra sidan Sverige. Men det gick absolut inte och någon stans där försvann allt av intresse och kundkänslan från deras sida. Vi kommer inte så mycket längre i frågan utan jag väljer att jag ska hämta det istället. Det ska tilläggas att jag inte hade uppmärksammat att det bara var underredet som dom hade skickat och inte hela bordet, vilket jag fick uppmärksammat för mig igår (2 veckor efter första kontakt) då dom skickar ett mejl att DOM har avbeställt min bordsskiva och kommer att ta underredet i retur och sen betala tillbaka mina pengar. (Vem skickar en sådan här leverans i 2 delar? vad ska jag göra med ett underrede i x antal veckor? Vad är det för hållbarhet och miljötänk? Kostnaden för det då dom inte ens kunde bjuda på den kostnaden som kompensation men skicka 2 vändor kan dom men åter till historien) Vänta nu har dom valt att avboka min bordsskiva, väldigt märkligt känner jag svara på mejlet för jag vill gärna att dom ringer upp och ger en bättre förklaring på detta. Men då dom "har väldigt mycket att göra" så lär väl de svaret dröja i 5v så jag ringer istället upp Rum21 för att underlätta ett bättre svar på vad som egentligen har hänt, varför inte dom själva inte ringer i första läget är ju en bra fråga. Då visar det sig att bordsskivan har enligt dom utgått och att dom inte kan leverera den, visst sådant händer men seriösa inköpare har koll på sådant och brukar också veta det med längre framförhållning så att man i god tid kan plocka ner den från hemsidan för att folk inte ska kunna beställa något som inte finns. Samma sak som första samtalet så runt omkring där försvinner allt intresse för kundservice och förståelse. Jag får inte ens något svar från personen på andra sidan luren utan bara en tystnad, kanske tog deras manuskort slut eller fanns inte fans inte mina frågor eller mina ifrågasättande frågor med bland dom. Men det roliga i det hela är att man fortfarande kan samma bord med samma leveranstid som tidigare. Det som är ännu roligare och konstigare är samma bord med ett vitt underrede finns i lager för omgående leverans. för eftersom dom del levererar detta så kan dom väl då bara ta den skivan och skicka till mig så ringer upp och får prata med samma person igen och fråga då hur dom kan skriva så på hemsidan med det lagersaldo enligt min dator stämmer det inte, svaret kommer lite för snabbt så jag undrar ens om det kollades upp, men enligt personen på andra sidan så verkar det bara vara på underredet som lagersaldot visar på hemsidan och att skivan inte alls finns i lager, Har detta företag näst in till blufföretag inte kolla på sina lagersaldon eller hemsida? Så nu sitter jag och väntar på att få återkoppling från någon stort chef som var på mötet just när jag ringde. Återstår och se hur länge mötet tar och återkoppling är för dom är ju duktigt på att berätta ”att dom har väldigt mycket att göra så det kan ta lite tid” Återkommer med fortsättningen på min lilla historia kring Rum21
Smidigt och inga problem, koden på bara några sekunder och hade spelet installerat och klart snabbare än vad det tar och klä på sig
Efter att ha följt med Webhallen sedan Starten och allt som oftast varit nöjd med dom så har dom nu nått sitt lågvattenhål. Beställde en produkt via deras sida på Tradera och enligt annonsen så skulle produkten finnas i lager, allt bra så länge men sen är allt bara dåligt. Dom kontaktar inte mig å berättar att dom inte alls har produkten hemma, utan detta får jag reda på när jag mailar å frågar om dom har skickat produkten och får som sagt då veta att dom har den hemma inom 5 arbetsdagar och dom ursäktar det. men att ha mail kontakt med Webhallen är som att surfta på ett 28k modem dom behöver alltid minst 24h för att besvara mina mail. När några mail har skickats så kan dom inte inte längre garantera leverans på utsatt tid utan nu är det 1-2 veckor innan lev. Innan det svara kom så hade jag redan tröttnat och beställt från annat håll leverans inom 5 dagar. Företaget jag beställde av klarade att packa och skicka mig paketet från Holland med leverans till dörren 2 dagar senare ungefär samma tid som Webhallen behövde för att bekräfta min avbokning av produkten. Så nu blir det aldrig mer Webhallen.
Beställde den 20/12 en dator från Dustin, den fanns i lager och bekräftades samt skickades samma dag, den 21/12 vid 17:45 finns den att hämta på posten uthämtningsställe. Allt frid och fröjd trodde jag. När jag hämtar den så inser jag att dom har skickat fel dator helt annan modell (Svårt å läsa på förpackningen kanske.....) Å så klart har kundtjänst stängt för julledighet. Så den 27/12 ringer jag och på pekar detta och blir informerad om hur dom går tillväga för att lösa detta, godkänner det och tänker va skönt då kanske jag har en dator imorgon men ingen ny order läggs upp eller retursedel kommer. När ytligare 1 vecka har gått 3/1 så ringer jag ingen för att se vad som händer, då får jag till svar att retursedeln kanske har kommit bort och att dom skickar en ny men fortfarande ingen dator skickad nä då väntar man på mail svar från lagret så att det inte ligger fler datorer på fel plats och detta har tagit en vecka att få svar på, får tillslut svar på att rätt dator ligger på rätt plats och att dom lägger in en ny order på den datorn, perfekt äntligen, ordern lagd innan 14 skickas samma dag, härligt en hel helg att spela och fixa datorn, MEN inte de, då är helt plötsligt datorn restnoterad och det är tydligen inget som denna kära person i kundtjänst känner för att upplysa mig om så jag istället hade kunnat åkt ner till Webhallen eller Inets butiker och köpt en över disk och redan suttit med den nya datorn. Så tack för absolut ingenting Dustin sista gången jag handlar eller överhuvudtaget använder er sida. Edit: från 2009 Då man sålde ett datorsystem med fel bilder samt fel information som man sedan endast skrev längst ner att det innehöll ett annat system som självklart va gammalt och sämre, När man mailar och frågar om detta så får man ingen förklaring till detta samt mailsvaret dröjer en vecka, La en order först men insåg vad dom gjort och makulerade denna snabbt.
Har använt bokus ett flertal gånger under dom senaste åren, dom är som många redan sagt väldigt slöa på att leverera böckerna och .håller inte vad dom lovar med leverans tiderna. Men det som nu har fått mig att troligen inte handla mer från Bokus är att dom vid senaste beställningen av en bok annullerade min beställning med följande motivering "Vi kan tyvärr inte leverera din beställning. Artiklarna är inte längre tillgängliga hos någon av våra leverantörer och därför har de avbeställts." Men man kunde fortfarande beställa boken via hemsidan med samma leveranstid 5-8 dagar men denna gång till ett högre pris 122:- för att vara exakt. Och om man läser deras beställningsvillkor så kan dom om dom känner för det bara tabort din beställning utan att ge någon anledning. På frågan gällande varför man fortfarande kunde beställa den samt varför det högre priset så blev svaret "Vi har inget eget lager utan beställer direkt från olika leverantörer efterhand som vi får kundbeställningar. Vi köper alltid en bok från den billigaste leverantören först, för att kunna hålla ett så lågt pris som möjligt till kund. Tar boken slut hos den billigaste leverantören, köper vi den från den näst billigaste. Om vi får betala mer höjs priset på vår hemsida. Om sedan boken blir tillgänglig igen från den billigare leverantören sänks priset. Priset är alltså baserat på vad vi får betala för boken från den leverantör som ha det lägsta priset vid beställningstillfället." Bokus kör alltså med "dagspriser" eller lockpriser kalla det vad man vill.
Beställde i tisdags kväll en lampa som jag letat efter ett tag, stod att den skulle skickas inom 7 dagar, men redan i går efter 2 dagar fanns den att hämta, mycket smidigt! Kan rekomendera denna butik.
Blev inget köp. Fick reda på att man sålde ett paket som ínnehöll delar som var från den tidigare modellen av stystemete men vissade bilder från det nya och skrev i ett jätte liten text längst ner.