(13)
Missvisande information om produkten. Valde tvättmaskin pga funktion med uppkoppling, vilket den hade enligt hemsidan. Kunde efter installation konstatera att den inte hade denna funktion. Uselt.
Köpte en torktumlare för över 9000 kr där luckan skramlade från start, vilket en reparatör uttryckte som felbyggt, men lyckades att fixa med lite specialtricks. Efter precis 1 år lossnar tyget i luddfiltret trots försiktig användning. Jag reklamerar såklart men får till svar att det är en "förbrukningsartikel", så min reklamation eller 5-årsgarantin godtas inte ens. När jag står på mig och skriver att det vid köp inte framgick att jag skulle behöva köpa ett nytt luddfilter en gång om året, får jag till svar: "Självklart så ska brukar dessa hålla mycket längre än så här men däremot så är detta inget vi kan skicka ut på garanti då tanken är att dessa inte ska kunna gå sönder så lätt". Nehej?! Men nu gick ju mitt sönder mycket lätt och då har jag uppenbarligen fått ett dåligt exemplar. Electrolux vägrar fortsatt att skicka ut ett nytt.
Gillar produkterna men har blandad erfarenhet av servicen. Beställde salt, betalning gick inte igenom på hemsidan (ingen bekräftelse) så la ny beställning direkt och fick orderbekräftelse direkt på sidan. Efter ett tag får jag 2 orderbekräftelser via mejl. Ringer och meddelar och får bekräftat att första är annulerad. Icke. Ringer igen för att förklara och jag erbjuder att köpa dubbletten mot att dom ersätter mig frakt. Det går dom inte med på utan hänvisar till kundenkät som skickas ut efter (?!). Skickar även mejl - inget svar. Har även haft bristfälliga manualer på tillbehör, har förklarat felet och ställt produktfråga, fått jättetrevlig ton men skickar samma bristfälliga manual till svar. Servicepolicy ge inte en krona tillbaka - låt kunden kräka av sig i kundenkäten (eller på nätet) - gör det på ett trevligt sätt - kunden är dum
Köpte en torktumtumlare där låset till luckan gick sönder inom ett år. Electrolux hävdar handhavandefel, hur nu det kan vara handhavandefel att öppna och stänga luckan, och kräver betalning för garantiärendet. Detta visar sig vara en taktik från Electrolux för att dra sina kunder på mer pengar. Köp inte Electrolux med deras dåliga produkter och sina "garantier" som enbart går ut på att flå intent ont anande konsmenter.
Beställde kyl&fryspaket till ett bra rabatterat pris på ca 19000 istället för 27000. När varorna fortfarande inte kommit började en och en halv månads kontakt med Electrolux där vi fick minst 3 olika förklaringar om var våra varor tagit vägen. Ena stunden var det Brings fel och vi var tvungna att ringa dem, andra stunden var det logistikavdelningen som skulle ge svar som dröjde många dagar varje gång och inte ledde någonstans. Slutade med att vi fått reda på att de skickat våra varor till fel person, som sen skickat tillbaka dem, och sen har de bara gått upp i rök utan att Electrolux tyckte att de behövde lösa detta åt oss. Så när jag ringt och ringt och ringt och till sist fått fram detta svar så erbjöds vi lösningen att vi kunde få ersättningsprodukter till "samma pris" som vi gett för orginalprodukterna, vilket är dyrare än vad vi hade gett för dessa produkter (med fel mått då kylskåpsmåttet inte finns längre) om vi köpt dem med andra rabatter (refunder.se). Jag kräver inte guld och gröna skogar, men här tycker jag att de kunde försökt skapa lite goodwill genom att ge en resonlig rabatt med tanke på att de suttit på våra pengar och tvingat mig personligen att dra i ärendet i nästan 2 månader. Vad ska man säga? Det är under all kritik hur vårt ärende blivit hanterat men då vi bara är ett enkelt litet hushåll kommer inte det direkt påverka hur företaget hanterar en situation som denna i framtiden. Vill bara slänga in beröm till kundtjänsten i firstline som verkligen försökte hjälpa till och sen då en rejäl känga till Logistikavdelningen/ansvariga som inte brydde sig alls.
Här kommer en varning till mina medkonsumenter. Om ni funderar på köp – gör det inte – särskilt inte från electrolux webbhandel. Jag är en vanlig person som aldrig har haft ett liknande problem och fått skriva en sån här recension. Produkten jag köpte fungerar inte alls enligt beskrivningen. Trots att jag reklamerade köpet inom en vecka, direkt efter jag testade produkten, vill electrolux inte ta tillbaka den. Den har stått i sin original kartong med allt emballage och tillbehör intakt i över två månader medan jag har väntat, ringt, och ansträngt mig för att få lämna tillbaka den. Nu har electrolux reklamtionsavdelning återkommit med ett avslag. De menar att produkten är använd när jag satte på den. För att reklamationen ska fungera behöver de skicka ut en tekniker som kostar 2000:-. Detta är alltså pengar jag riskerar att betala om de inte finner något fel. Jag sitter i en rävsax. Min senaste interaktion med deras kundtjänst var en kille som sa åt mig att "lugna ner mig", hänvisade mig till ARN och slängde luren i örat på mig (jag kommer kontakta hans chef separat och be dom lyssna av det samtalet för det där var rent ut sagt kränkande behandling). Visst är det sjukt att ett företag presenterar det som nästa steg i interaktionen med dom, då är någonting riktigt galet. Jag handlar ofta över nätet, men jag trodde aldrig att jag skulle få den här upplevelsen av ett varumärke jag trodde stod för kvalité och service. Ni kan läsa på reco.se och andra recensionssidor där fler har varit med om samma sak, jag önskar bara att jag hade vetat detta innan jag förlorade mina pengar här. Ps. Jag har nu i efterhand kollat igenom alla de positiva recensioner om produkten på electrolux hemsida som jag trodde var sanna. Jag har insett att de kommer från en kampanj med ett företag som ger bort produkter till ett kraftigt rabatteratpris mot att folket lämnar en recension. Hittar ni en produkt där med goda omdömen ska ni tänka på att det är förmodligen från ett sådant samarbete.
Köpte en kyl och frys via nätet. 2 år senare blir det inte kallt och varning ⚠ blinkar på den digitala displayen. Drar ur sladden då kompressorn är stekhet. Ärende skapas och tekniker anländer efter 2 VECKOR (utan kyl och frys i hemmet). Han konstaterar att det är ett fabrikationsfel och skickar ärendet vidare till en administration som godkänner ärendet 3 dagar senare. De skickar vidare till verkstan som 3 dagar senare godkänner ärendet och jag får bekräftat att nu behöver inte fler godkänna något, nu ska det bara planeras och det kn ta upp till 4 dagar till. Jag ifrågasätter självklart varför det ska ta 4 dagar att planera, de vet vilken kyl de ska skicka, de vet att den ska skickas och vart. Det är väl bara skicka. Men han försäkrar att detta är verkstans beslut som måste fattas och dem kan bara de kontakta. Teknikern har dag 1 konstaterat att kylen har ett fabrikationsfel. Jag hade kunnat ha kyl och frys max 3 dagar därefter. I bästa fall har jag ett normalt liv efter 21-22 dagar. Testa själv dra ur kontakten på kyl och frys i 3 veckor och se hur kul det är. Har ni sålt en fabrikationstrasig vara, speciellt en så alldagligt viktig som kyl och frys, se då för #$@& till att åtgärda ERT misstag ASAP och inte efter en månad! Skärpning!
Rörig hemsida. Svårt att hitta vilka delar som passar min produkt. Fyllde i min produkts serienummer som filter, ändå visade den fel reservdelar. Många produkter har produktnamn som ingen människa kan förstå som inte jobbar där, väldigt oklart vad som skiljer olika produkter åt. Retursedeln måste fyllas i med penna och papper. Man får en PDF formulär som inte går att fylla i digitalt. Hallå? Det är 2023 nu...kom in i matchen.
Sådär produkter. Inte helt genomtänkt design av vred på spis/ugn, och när jag påtalar det möts jag av total tystnad. Vid reklamation hävdar de att delen (tätningslist ugnslucka) jag vill reklamera efter 6 månader är en förslitningsartikel! Orimligt resonemang där de säger att om listen får lite olja på sig kan den brännas av... hur många använder en ugn utan att någon gång få lite fett på tätningslisten? Enligt deras resonemang skulle det ju inte ens räcka med att jag rengjorde ugnen efter varje gång den använts, utan jag skulle behöva rengöra den UNDER användning! Om jag skulle behöva köpa en ny tätningslist varje halvår under ugnens förmodade livslängd skulle kostnaden för tätningslister vara lika stor som vad jag betalade för själva ugnen! Ett riktigt bottennapp i kundbemötande. Och bedrövligt materialval i en viktig komponent. :-(
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.electrolux.seFullständigt firmanamn: Electrolux HemProdukter Aktiebolag
Organisationsnr: 556010-6626
Information hos allabolag.se