(92)
Kan inte hantera reklamationer! Cykelkraft/Cykloteket/Spobike AB krånglar till det när de ska hantera reklamationer! Reklamationen började den 22 oktober! Från början fungerade det hur bra som helst, men sedan tog det en evig tid och blev bara dåligt. På frågan om de kunde skicka en ny del svarade jag att de kunde skicka den hem till mig och angav adressen. Efter evig tid kom äntligen en ny del, men till butiken. Då hade de tydligen frågat om det var okej att skicka delen till butiken fast jag angivit att jag ville ha den hemskickad. Den 13 november blev jag lovad att de skulle skicka hem delen till mig som jag önskade från början. Redan idag den 14 november kom delen, FEL DEL! Då har de ändå krävt in en film som visar både vilken del det gäller och att den är trasig.
Beställde ett par cykeldäck och slangar. Mycket snabb leverans. Tyvärr var slangarna defekta med punktering innan montering. Efter snabb kontakt med kundtjänst gick det utmärkt att reklamera dessa och få nya. Bra service!
Cykloteket hävdar att de aviserat paketet på mobil, men inga meddelanden har kommit från dem (jag har kollat!). Nu gick beställningen i retur. Inga varor till mig, men faktura på frakten. Vänligt tips till Cykloteket: skaffa bättre rutiner.
Katastrof. Beställer ett däck på måndag. Står att leveranstiden är 1-3 dagar och jag behöver det innan helgen. När jag betalat och tryckt igenom beställningen står det plötsligt leveranstid 1-5 dagar. Får direkt ett bekräftelsemail där leveranstid plötsligt är 6-10 dagar. Hade jag vetat det hade jag naturligtvis inte beställt från dem. Sen står det på Google fri frakt. När man beställer och väljer fri frakt så ska man hämta i butik. Det är väll inte frakt. Vill jag handla i butik så beställer jag inte på nätet. Bluff och dålig kundservice. Får noll hjälp när jag ringer.
Bedrövligt bemötande. Köpte 2 elcyklar för jättemycket pengar. Efter några dagar började en av tramporna vobbla/gängan gick sönder och cykeln gick inte att använda. Cykloteket påstår att det beror på hanhavandefel, att trampan skruvats i felaktigt. Och att det händer minst en gång i veckan! Vägrar att ersätta. Om det nu är ett så skört system som så många gör "fel" med så kanske det är dags att se över det med bättre delar eller tydligare intruktioner.
Jag beställde en Selle royal cykelsadel. På mindre än ett år hade den släppt i infästningen den såg åt sig vatten så när man satte sig på den komdet ut en vit kladdig sörja som sedan gjorde att man fick en stor blöt fläck . Cykloteket tyckte inte detta var något problem som de vill ersätta trots mindre än ett år gått. Det kunde möjligtvis ge rabatt på en ny sadel. Jag tänker inte handla hos dem igen
Bara bra upplevelse när jag köpte elcykel online. Hade problem med cykellåset som havererade efter mer än ett år, men fick all hjälp jag behövde via mail och fick välja ersättningsprodukt helt fritt.
De skickar reklam-sms. Jag hade aldrig medvetet valt det så antingen gör de det utan att fråga eller så har de ett konstigt gränssnitt som gör att man missar det. Var försiktig.
Köpte pulsklocka på rea. Va lite skeptisk efter läst kommentarer här. Hände mycket riktigt inget på två dar. Då maila jag supporten och fråga vad som händer. Fick svar inom 5min då vi bestämde att dela paketet eftersom jag beställt två saker. Fick hem paketet 1.5dygn senare. Mailsupporten va de sjukaste jag varit med om, svar inom 5min varje gång och mycket trevlig personal 👍
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.cykloteket.seFullständigt firmanamn: Spobik AB
Organisationsnr: 559155-6633
Information hos allabolag.se