Funkade inte. Varken kontroll- eller teststrecket syntes.
Åtta timmar. Det var tiden det tog från beställning till varan stod på trappen. Med bästa pris och fossilfri fri frakt dessutom. Betyg 7 av 5.
Min order avbröts för att de plötsligt tyckte att de sålt för billigt. Snyggt sätt att bli billigast på prisjakt. Också snyggt sätt att få riktigt missnöjda kunder. Pengarna snor de från kontot en vecka. Tack för den.
Otroligt prisvärd skrivare men den mer eller mindre kräver att man gör diverse uppgraderingar för att få den riktigt bra. Det roliga är att man gör de flesta uppgraderingarna med själva skrivaren så den gör sig själv bättre med tiden. Man ska vara beredd att fippla en del med den men jag tror inte pris/prestanda går att komma i närheten med en annan skrivare.
Något av det sämsta jag stött på när det gäller kundservice. Utförde inte vad som offererats pga tidsbrist när montören kom sent. Fakturerade givetvis fullt ändå så man tvingades tjafsa. Svarar sedan inte på mail när det återstående jobbet ska utföras. Bara att inse att man blev blåst och nu bara kan hoppas på att pumpen håller för någon hjälp vid eventuellt garantiärende kan man ju glömma. Värdera er tid och säkerhet och välj en annan firma.
Billigast på prisjakt på receivern jag köpte och sedan rabatt på redan nedsatt pris. Toppa med fri frakt och leveransen på plats att hämta ut på posten 27 timmar senare. Skulle ge elva stjärnor om det gick.
Webhallen visar än en gång att de är bättre på lag och rätt än kundservice och bemötande. Köpte ett väggfäste till TV via hemsidan och hämtade i butik. Mitt misstag var att också betala i butik, vilket tydligen nollar distansavtalslagen, så jag fick inte lämna tillbaka fästet när det visade sig inte passa min TV. Detta eftersom jag öppnat kartongen för att läsa instruktionerna. Hade jag valt faktura eller betalning online som betalsätt hade distansavtalslagen gällt och jag hade fått returnera varan. Det står inte uttryckligen i de villkor jag godkänt vid köpet online att jag avsäger min returrätt enligt distansavtalslagen om jag betalar i butik. Men, Webhallen har än en gång visat sig vara bedrövliga paragrafryttare och tvärvägrade att vara tillmötesgående mot en kund sedan 11 år som handlat för tiotusentals kronor. Jag trodde de hade vuxit ifrån sitt "regler är regler"-tänk men icke. Så, se till att *alltid* betala online eller ta via faktura så ni får kontrollera produkten enligt lag och betala inte i butik. Webhallen behöver inte bemöda sig med ett generellt "Vi följer svensk lag"-svar för jag är övertygad om att era jurister skulle se till att få rätt i fallet. Det handlar inte om det utan om er urtrista attityd. Att det inte blir en stjärna är för att Webhallen har ett bra utbud och ok priser men man ska vara medveten om att deras bemötande är under all kritik så fort det inte handlar om att de ska få ens pengar.
Trevligt om än litet enformigt. Men... vet någon hur man byter språk i spelet?
Köpte ett par klätterskor, Mad Rock Flash, i butik för ca en månad sedan och även om jag fick helt OK hjälp vid köpet så blev jag rätt besviken i efterhand. De hade rätt få modeller och storlekar i butiken så det var svårt att hitta något som passade. Nu vet jag varför. Jag behövde byta storlek men eftersom jag varit schysst och tagit skorna utan kartong då han i butiken inte hittade den så blev det problem. Kvitto räckte inte i den andra av de två Stockholmsbutikerna utan jag måste tillbaka till där jag köpte dem. Väl där blev jag knappt trodd utan det var med motvilja de bytte. Jag fick inte lämna tillbaka dem eftersom jag inte hade kartongen och alltså kunde jag inte få pengarna tillbaka. "Vi kan inte sälja dem utan kartong" var argumentet trots att de inte hade haft några som helst problem att sälja dem till mig så dagen innan. Jag fick alltså byta storlek men kartongen från det nya paret behöll de. En vecka efter köpet reade de ut samma sko för halva priset och nu har en massa nyheter kommit, bl.a. Flash 2.0 till samma pris som jag köpte gamla modellen för. Kunde ju varit trevligt av dem att nämna att de hade så få skor inne eftersom nyheter var på väg in... Så, det blir nog inte fler köp hos dem tror jag. I alla fall inte i butik. Webbutiken verkar ju ha fått mycket bra betyg här. Gillade inte bemötandet generellt hos dem och hade man fått något på rea eller så hade man kunnat ursäkta det kanske men när man nästan luras köpa de utgående till fullt pris så blir man ju inte jätteglad.