Undvik Tele2! De har inte en fungerande kundtjänst. De är inte villiga att lösa problem eller svara på frågor. Försöker hjälpa min 80-åriga förälder med dennes tv-abonnemang, men Tele2 vägrar att vara behjälpliga! Det är bedrövligt företag och jag är på väg att anmäla dem till Konsumentverket.
Elgiganten lurar äldre människor! Elgiganten Erikslund i Västerås är ett ställe att varna för! Elgiganten hur resonerar ni?!? Anhörig +80 år var på Elgiganten, Erikslund, Västerås 10/1 och köpte en mobiltelefon. Säljaren lurade på honom en flytt av SIM-kort från gamla mobiltelefonen till nyinköpta mobiltelefonen till ett pris av 799 kronor! Dessutom påstod säljaren att han överförde "allt" från gamla till nya telefonen och att nya mobilen var uppdaterad till absolut senaste systemuppdateringen. Allt var absolut lurendrejeri! Ingenting var överfört och naturligtvis var telefonen inte uppdaterad med senaste systemuppdateringen. Att Elgiganten har säljare som medvetet går in för att lura gamla människor är fruktansvärt oseriöst!
+Väldigt snabba på utskick +Inga problem vid returnering -Knapphändig beskrivning på många varor
Via Tretti beställde jag en kaffemaskin kvällen den 17 december hos WAG Logistics i Danmark. Förmiddagen 20 december anlände leveransen till postombudet. Stjärnorna ska kanske egentligen gå till WAG. Väldigt bra pris på maskinen och snabb leverans.
Att 2019 ha en leveranstid på fyra veckor på varor som finns i lager och att inte ha en kundtjänst som man kan nå via e-post - ja vad ska jag säga... Det är lite 1995 över det... Det finns ett formulär på hemsidan, där vissa ärenden "tillåts", men observera bara vissa inte alla. Blir man "tillåten" att skicka ett meddelande via formuläret kommer sedan ett autogenerat mailsvar där det står att kundtjänst svarar om 7-9 dagar (vardagar). Som sagt IKEA det är 2019! Enbart märkligt att ett sånt stort och vad jag trodde, väl inarbetat företag, helt fallerar när det gäller internethandel.
Jag fick bevakningsnotis från Prisjakt att Kitch'n Sverige hade ett väldigt bra pris på KitchenAid 125. Samtliga färger av KitchenAid fanns i lager vid min beställning. Då detta var en av de julklappar jag tänkte köpa "slog jag till". Plus att jag beställde några till mindre och billigare julklappar. Och japp nu förstår jag att priset på KitchenAid var ett kraftigt lockpris för att få mig att handla de där övriga grejerna... KitchenAid finns inte längre i lager och vid leverans av de övriga grejerna var den inte heller med i leveransen - utan nån som helst förklaring från företaget. Dock är pengarna dragna för köksapparaten. Återstår att se om Kitch'n Sverige har för avsikt att skicka den överhuvudtaget. Ångrar djupt beställning av denna julklapp från detta företag. Stjärnan i betyget är för att de varor som kom var väl inslagna och att de var rimlig leveranstid. Däremot törs jag aldrig beställa fler gånger härifrån, då de utan förklaring inte skickar beställd vara, men drar pengarna!
Varning! Verkar ha superdålig koll på varulager. Otroligt lång leveranstid, trots att varan fanns i lager vid beställning. När varan väl kommer, så har Vitvaruexperten skickat fel vara. Väldigt svårt att få kontakt med kundtjänst. Tänker aldring någonsin beställa fler saker härifrån.
Betalade extra för att få leverans dagen efter ("prioririterad leverans"). Det enda som hände var att Adlibris förbokade transport hos Schenker. Däremot lämnade Adlibris inte över paketet till Schenker förrän tre dagar senare. Så varför Adlibris ens tar betalt för "prioriterad leverans" är en gåta... Som de vägrar att svara på, då der inte tycks finnas npn kundtjänst.