Vi var trötta på dåliga konstruktioner och tänkte att Miele skulle vara "premium". Riktigt bra inredning. Tydliga menyer. Extra hög, vilket passar våra ovala tallrikar, fläktgaller, skärbrädor och andra höga saker bra. Man behöver inte höja och sänka överkorgen, för höga saker får plats både uppe och nere ändå. Bra besticksbricka också. Dock har vi problem med att den allt som oftast, ungefär vid hälften av de gånger vi startar den, kräver två (och någon gång tre) tryck på power-knappen för att tända upp displayen. Man hör tydligt att det klickar till (mekaniskt) när man trycker och det spelar ingen roll om trycket är långt eller kort, löst eller hårt. Ibland startar den på första och ibland på andra (eller tredje) trycket. Miele har bytt kretskortet med själva knapparna och displayen. Andra gången övervägde de att byta ett kort längre ner, men det hade krävt att maskinen togs ut, så de valde att avvakta och ville att vi skulle observera. De funderade på om det är en energisparfunktion som träder in efter viss tid, men de har ingen information som stödjer det. Vi har fått trycka två gånger när vi kört flera gånger samma dag och vi har fått trycka en gång efter två dagar, så det verkar inte troligt. Nu börjar vi tröttna på att föra bok över hur många tryck man måste göra. Ibland kommer det upp "Miele" i displayen när man startar, men vi har inte sett något mönster för när. Miele har inte kunnat säga när det ska komma upp. Den känns därmed lite instabil och vi börjar tröttna och tappa förtroendet. Uppdatering långt efteråt. Någon vecka senare kontaktade teknikern oss och meddelade att han fått svar att det är en energisparfunktion. Maskinen somnar efter en stund. Öppnar eller stänger man luckan eller trycker på någon knapp vaknar den, men det tar ca 5-10 sekunder innan den reagerar knapptryckningar. Höjer därmed till 4 stjärnor, men full pott blir det inte då jag inte tycker varken diskeffekt eller torkförmåga är i paritet med den Bosch series 6 vi hade innan, men som luckhandtaget havererade på.
En kundtjänst som engagerar sig och skriver utförliga svar när man har funderingar. Har haft (minst) en reklamation och det var inga problem. Det är helt enkelt ett företag som fattat att utmaningen är inte att sälja första gången. Jag har handlat där sen slutet på 90-talet.
199kr för hemleverans med DHL och så använder de en tjänst med leverans dagtid! Jag kunde bara välja på 10-14. Det blev ju en halv semesterdag och hade således blivit "billigare" att köpa någon annan stans.
Skickar mängder med mail med fullständigt tandlösa erbjudanden. De flesta känner nog till Prisjakt och hur enkelt det är att jämföra. Att då spamman med högre priser än konkurrenterna känns rätt fånigt. Tror de att merparten av konsumenterna är så dumma? Påtalade detta och fick ett "personligt" och tidsbegränsat erbjudande...till samma pris som de hade på prisjakt och sin webbsida, så de förutsätter nog att deras kunder är puckade. Näe, jag handlar någon annanstans.
Har en "vanlig" Moccamaster (KB741 AO) hemma som jag tycker är kanon. Testade denna i en fjällstuga en vecka och konstaterade att har man bråttom att häva i sig kaffet så funkar den. Den gör helt enkelt drickljummet kaffe. Man kan rädda någon grad genom att krångla och förvärma termosen med hetvatten, men riktigt varmt kaffe blir det inte. Jag körde muggen i micron med nybryggt och för att göra termoskaffe för utflykt fick vi hälla över det i en kastrull och värma upp det.
Från webbsidan: "I Sportshopens butiker hittar du det största sortimentet av de bästa märkesvarorna till de bästa priserna." En kommentar som jag tycker förpliktigar, men inte har de någon prisgaranti inte. Produkter från deras eget märke Swedmount står det "fantastiska" priser på, som ser ut som rabatterat, vilket det inte är. De överkryssade priserna är jämförpriser mot "likvärdiga produkter"...som är väldigt svår att jämföra. Men jämför man på märkesvaror som finns i andra butiker är de inte alltid så billiga. Sist hittade jag samma produkt billigare hos ett flertal andra butiker, men säljaren hade inga befogenheter att justera priser och matcha. Flera konkurrenter brukar matcha. XXL t ex har jag fått prismatchning från med ett leende istället för sura miner och Stadium brukar kunna vara flexibla om man påvisar att de är dyra. Men inte i Sportshopen. De skriver och lovar mer än de håller. Inte heller något lagersaldo för butiker på nätet, så man åker lätt i onödan om man är ivrig och behöver något.
Fick ett problem med en produkt. Kontaktade kundtjänst. Svar på volley vid varje kontakt. Är ganska väl inläst på KKL, men behövde inte framföra ett enda argument om det. De tog fullt ansvar och löste mitt problem utan minsta krångel. Helt enkelt en butik som värnar kunden. ....och så har de många fiffiga, kul och bra saker i sortimentet också :-)
Blixtsnabb leverans. Dessvärre behövde jag reklamera, men jag fick omedelbar respons och en snabb och bra lösning så det var en firma som tar ansvar så härifrån handlar jag gärna igen.