Lätt att få tag på borsthuvuden av olika slag. Även mjuka skonsamma. Prissättningen på borsthuvuden måste ge extrema vinstmarginaler. Det värsta är dock att det är lika kassa batterier som i alla(?) andra Oral-B.
Äntligen en borste med vettiga batterier. NiMH som Braun kör med har aldrig varit ett bra batteri. De är överkänsliga för ALLT (överladdning, urladdning, temperatur etc). Dessvärre upplevde jag de taperade stråna i borsthuvudena som "vassa" och jag fick sveda i tandköttet redan efter första borstningen. Jag brukar använda Brauns sensitive-huvuden med mjukare borst och testade även Jordans sensitive (som inte var helt enkla att få tag på), men upplevde även dessa som "vassa". Jag testade ett par dagar, men fick tyvärr ge upp och återgå till Braun trots deras kassa batterier.
Segt som sirap! Hur kan man ha så långa leveranstider!? Sengångare framstår som snabba i jämförelse.
Beställde en maskin som inte alls uppfyllde specifikationerna. Kontaktade kundtjänst som svarade snabbt att de skulle kolla med leverantören och de återkom efter någon dag och meddelade att de skickade en ny maskin. Den nya kom, men hade samma brister. Var endast marginellt bättre. Bristen gjorde dock inte produkten helt oanvändbar, men det var inte vad jag förväntat mig. Endast ett av tre ändamål uppfylldes. Det viktigaste var dock det som uppfylldes. Men den var alltså inte enligt spec och vad jag förväntade mig. Jag var inne på att häva köpet och Bauhaus föreslog 50% prisavdrag som alternativ. Halva priset tyckte jag ändå produkten var värd, så det accepterade jag och fick omedelbar återbetalning av 50% av priset. Snabb och smidig hjälp och en bra lösning för mig. Blev klart positivt överraskad efter att tidigare läst andras recensioner och inför kontakten laddat upp med argument, läst konsumentköplagen etc och fick ett så bra bemötande!
Uppdatering efter lite mer än ett år: Lollipop kom! och 5.1.1 och den funkar! Telefonen hänger sig inte oftare än innan och den är inte långsammare! Uppdatering efter ca ett år: Var ganska nöjd med jobbtelefonen, trots att den då och då, ibland flera gånger om dagen skickar upp en varningsruta om att man ska kontrollera att bakstycket sitter korrekt monterat. För att kontrollera det måste man ju egentligen ta bort det och då kommer man ju slita ut det (ironi). Vår företagskontakt på Samsung säger att den ska bara skicka upp den varningen när man startat den från avstängd, då den kan ha varit isärtagen. Först trodde vi det hade att göra med Samsungs Flip-case, men den gör så även med originalbakstycket. Samsung har haft den i debug-läge och jag har skickat loggar, men de har inte lyckats lista ut varför. Jag har många kollegor som har samma problem. Till slut slutade Samsung höra av sig och gav visst upp. Trots det köpte jag en likadan privat, då det var dags att byta den telefonen... Min privata varnar också för att man ska kontrollera bakstyckets/batteriluckans fastsättning. Ibland ett par gånger samma dag och ibland bara var tredje till var fjärde dag eller så. Den privata hänger sid dessutom då och då. Kanske inte alltid en gång i veckan, men säkert var 2-3 vecka. Ibland går det att hålla in power-knappen en stund eller tycka på den så kan man hinna starta om den innan den blir helst svart och död och man måste plocka ur batteriet. Jag har väldigt få appar installerade på både jobbtelefonen och den privata. Inga spel alls. Drifttiden har jag inga problem med på den privata även de dagar jag surfar en del på den. Sällan jag gått under 30% på ett dygn. Men inga spel och ingen musik, så den har ju ett ganska lätt liv. Jobbtelefonen använder jag mestadels för att ringa någon gång per vecka och läsa mail och kolla kalender lite då och då och den sätter jag i energisparläge (inte ultra) och stänger av wifi och mobilt bredband på nätter och helger och laddar en stund ca 1-2 gånger i veckan. Jag läste att Samsung lovade Lollipop under våren 2015 innan jag köpte min privata, men det hände ju aldrig. Den har ju inte ens fått 4.4.4 utan ligger kvar på 4.4.2. Det blir väl som vanligt med Samsung att de inte uppdaterar en enhet ens under första året och inte sen heller... Dåligt! Fortfarande lite för mycket skräpappar från Samsung som man inte får avinstallera. De går ju att inaktivera, men ligger då ändå kvar och tar plats och varför ska jag behöva inaktivera skit jag inte vill ha!? Varför ska jag inte få välja själv vilka program jag ska ha installerade i min telefon? Jag läste en rolig krönika om detta för några år sedan och fritt citerat ur minnet var det något i den här stilen "jag köpte en resväska, men det var redan förpackat en strandmadrass, ett par flipflops i fel storlek och en badboll och de gick inte att packa ur". Ursprunglig recension: Har fått den i på jobbet, krypterat och kört in appar för att synca mot företagets system. Är i mångt och mycket nöjd, men får en varning om att kontrollera batteriluckan flera gånger om dagen och så har det fortsatt flera veckor nu. Alla kollegor verkar ha samma fel (ett hundratal i alla fall). Jag har varit i kontakt med vår kontakt på Samsung och han säger att det är pga S-view-flipcaset vi fått, så är det visst dålig kontakt mot de små stiften mellan fodralet/bakstycket och telefonen. De ska komma med någon lösning tillsammans med med vår operatör, har han lovat... Flera kollegor har däremot stora problem med att batteriet drar ur sig och inte klarar en arbetsdag. Inte ens när den mest är i standby. Mitt batteri verkar dock vara ok i alla fall. Det jag stör mig mest på är nog ändå att Samsung envisas med att sätta tillbakaknappen på höger sida hemknappen, när alla andra har den till vänster. Ett rejält i-landsproblem.
Snabb och effektiv kundtjänst med bra serviceanda! Jag råkade beställa fel version av en produkt. Jag visste inte att det fanns två olika versioner när jag beställde, men det var något som såg obekant/konstigt ut när orderbekräftelsen kom, så jag började kolla upp och mycket riktigt var det ett tecken i modellnamnet som skiljde. (En ursprunglig och en uppdaterad modell.) Jag kontaktade kundtjänst efter kl 19 på kvällen och fick svar inom en kvart att de skulle kolla upp och återkomma. De återkom innan kl 10 dagen efter och bekräftade att det var den modell som stod, vilket tyvärr inte var den jag ville ha. Jag valde att makulera beställningen och hann bara dricka en kopp kaffe innan bekräftelsen kom att ordern var makulerad. Verkar vara en firma som bara nöjer sig med nöjda kunder - den hamnar i min länklista!
Såg lite blandade kommentarer om leveranstid, så jag ringde och kontrollerade att det jag skulle ha fanns i lager. Svar direkt och han jag pratade med sa att de skulle nog skicka dagen efter om det inte var för mycket att göra. Paketet gick dock redan samma dag och jag kunde hämta ut prylarna dagen efter order. Snabbt&lätt och det fanns en ruta att kryssa ur att man inte ville ha nyhetsbrev i kundprofil en, så jag hoppas jag inte får någon reklam. Bara en observation, men jag kan inte ge annat än full pott så här långt.
Var initialt lite skeptisk då det inte fanns kortbetalning och jag är generellt skeptisk(/småparanoid) när det kommer till alla typer av andra förskottsbetalningar. Jag ringde och hörde lite om varför det inte fanns kort (och lite för att se om det var en firma som gick att få tag i). Kristian svarade direkt och jag fick vettiga svar och det är uppenbarligen en liten firma, men då utbud och pris var lockande, ägaren gick att få tag i och de hade fått genomgående bra recensioner av olika användare under flera års tid här på prisjakt kändes det ändå ok och jag bestämde jag mig för att beställa. Det var veckan innan jul och prylarna skickades samma dag och paketet kom till utlämningsstället dagen efter. Snabbt, lätt och rätt!
Köpte en sån när Elgiganten hade kampanj för några månader sedan. Efter alla uppdateringar och omstarter verkade den ok för priset 1590kr. Något plastig/rackig, men som sagt, för priset kändes det ok. När vi väl började använda den visade det sig att den tappade uppkopplingen stup i ett. Ibland gick det uppåt 5 min och ibland kopplade den faktiskt upp av sig själv igen. Men ofta behövde man stänga av WiFi och sätta på det igen. Det är troligen att den inte klarar roaming mellan accesspunkter och jag körde den mot 5GHz-bandet där jag har 2st och när den tyckte den andra var starkare och bytte så sket det sig. Plattan funkar säkert om man bara har en accesspunkt och aldrig tänker använda den någon stans där det finns flera, typ flygplatser, hotell, konferensanläggningar, företag etc. Googla lite så finns wifi-problem beskrivet på flera andra håll från flera länder. Elgiganten var i alla fall som vanligt bra att ha att göra med. Inget krångel vid returen. Snabbt och lätt.