Prisjakt
Black Week – se reans bĂ€sta deals

DOB

Medlem sen 2010-02-03
6
Bidrag
1
HjÀlpsamröster
Dia Copy
Bra
(97)
D
DOB
6 omdömen
Usel8 mÄnader sedan

TL;DR: Inget intresse av att ge support, ignorerar beskrivningar/bilder pĂ„ felanmĂ€lningar, vill inte ersĂ€tta defekta produkter. Generellt sett en vĂ€ldigt otrevlig attityd mot kund. Jag köpte en Samsung-kompatibel lasertonerkassett av mĂ€rket "Premium". Det visade sig vara en fyra Ă„r gammal Ă„terfylld Samsung-kassett med mĂ€rket övertejpad. Efter nĂ„gra testsidor började det komma streck pĂ„ pappret och det visade sig att kassetten lĂ€ckte toner som ett sĂ„ll! Toner hamnade pĂ„ kassetterna under och i skrivaren. Jag ringde deras "support" och fick prata med en kille som hette Alexander. Han var inte det minsta intresserad av att prata om problemet. Han hĂ€vdade att han inte hade kunskap om annat Ă€n att rekommendera produkter till kunder. IstĂ€llet ville han att jag skulle skicka in en reklamation via mail sĂ„ att en "kollega" kunde svara. SĂ„ jag skickade ett mail med bilder pĂ„ flera kubikcentimeter toner som kommit ut frĂ„n toneruppsamlaren och frĂ„gade om de kunde ersĂ€tta den. "Kollegan" som svarade pĂ„ mailet visade sig vara Alexander sjĂ€lv. Av nĂ„gon oförklarlig anledning ville han att jag skulle skicka en utskrift pĂ„ tonernivĂ„erna. Jag orkade inte brĂ„ka sĂ„ jag gjorde det bara. UtifrĂ„n den rapporten drog han slutsatsen att allt var i sin ordning och att inga Ă„tgĂ€rder behövdes â€đŸ€Šâ€â™€ïž NĂ€r jag frĂ„gade om han verkligen menade att mĂ€ngden toner som lĂ€ckte ut var normalt hĂ€vdade han att det berodde pĂ„ transporten och att det skulle sluta lĂ€cka nĂ€r jag satte in kassetten i skrivaren. Eftersom vi inte kom nĂ„gonstans via mail sĂ„ ringde jag upp honom igen. Jag tĂ€nkte att det skulle vara lĂ€ttare och snabbare att förklara muntligt. Han vĂ€grade att prata om det pĂ„ telefon. Som en papegoja upprepade han bara "reklamationer görs via mail". Han bad mig dock skicka en kopia pĂ„ papprena med tonerstreck och flĂ€ckar. Det gjorde jag och avslutade samtalet med att sĂ€ga att om de inte löste detta sĂ„ skulle vi behöva gĂ„ vidare. AlltsĂ„ till Konsumentverket. TvĂ„ minuter senare svarade han via mail att de skulle Ă„terbetala mig. Jag antar att han visste att en ersĂ€ttningskassett skulle fungera lika dĂ„ligt...

Apotea
UtmÀrkt
(500+)
D
DOB
6 omdömen
UtmÀrktRedigerades 2 Är sedan

Bra utbud, enkelt att bestÀlla med mÄnga betalnings- och fraktalternativ.

Bythjul
Bra
(500+)
D
DOB
6 omdömen
DĂ„ligRedigerades 7 Ă„r sedan

DÄliga pÄ att erkÀnna sina egna misstag. Det försvann ett dÀck pÄ vÀgen till mig, och de godkÀnde leverans av ett dubbdÀck trots att de övriga var dubbfria. PÄstod att det var mitt fel att jag fick en pÄminnelseavgift pÄ fakturan, trots att jag registrerade retur dagar innan utgÄngsdatum. Oflexibla i att rucka pÄ sina rutiner. De vÀgrade skicka ett nytt dÀck trots försening och felleverans, innan det gÄtt en vecka frÄn att de sjÀlva rapporterat dÀcket saknat - trots att DHL sjÀlva rapporterade det saknat flera dagar tidigare.

Bythjul
Bra
(500+)
D
DOB
6 omdömen
UtmÀrktRedigerades 7 Är sedan

Smidigt bestÀllningsförfarande. Tydligt vilka tillÀgg man kunde göra och vad som ingick.

Electrolux EDBS2300
Full Star 1
3
(3)
D
DOB
6 omdömen
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 Ă„r sedan

Har haft tvÄ som bÄda blivit stopp i. I den första kom det helt enkelt inte ut nÄgon Änga efter nÄgra mÄnader. Vi fick en ny och den har fÄtt samma problem fast vÀrre, det kommer ut Änga ur botten istÀllet. Vi har Àven haft problem med nÄgon sorts avlagringar i den, det ligger kvar som ett saltlager pÄ tyget nÀr man strukit. NÀr den fungerade som förvÀntat i början sÄ var den vÀl ok. Men vi kunde inte stryka lakan vikta tvÄ gÄnger (4 lager tyg) som sÀljaren i affÀren pÄstod sig kunna med sin (inte samma apparat). Dubbelt funkade ok.

Alcon Air Optix Night & Day Aqua (6-pack)
Full Star 1
3.3
(8)
486 kr
D
DOB
6 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 15 Ă„r sedan

Min optiker fick mig att testa den hÀr istÀllet för den vanliga Air Optix Nigt & Day men det blev katastrof. Mina ögon blev jÀttetorra av den hÀr linsen. Förmodligen dÀrför jag inte kunde anvÀnda ögonskugga lÀngre, nÀr det kom minsta lilla i ögat sÄ sköljdes det inte bort. Det slutade med "skavsÄr" och jag fick gÄ utan linser istÀllet. Jag gav det ett halvÄr men nu har jag gÄtt tillbaka till den vanliga varianten i stÀllet och allt Àr bra igen.