Blev lite fel med en order där en produkt saknades samt lite annat krångel. Hur som måste jag säga att kompensationen, kundservicen, mottagandet och leveranstiden är bland det bästa jag upplevt! Riktigt roligt att se ett företag lyckas på samtliga delar, har dock bara beställt en gång men det är den ordern jag baserar mitt omdöme på. Enda negativa skulle väl vara att det ej är fri frakt på de produkter jag beställde. Tack Svalanders!
Har ägt Android sedan cirka 4 år tillbaka, främst Samsung. Kan inte påstå att det är någon jätte stor skillnad mellan Android samt IOS nu för tiden, går dock att ställa in mer på Android. Telefonen har dock betydligt högre kvalitet samt är i en bra storlek till skillnad från övriga märken som är över 5 tum. Priset är lite väl högt men motiveras möjligen genom den mycket högre kvalitén. Nästa telefon blir nog även en Iphone, främst pga kvalitén på telefonen som jag gärna betalar för. Batteritiden är också, i mitt tycke, väldigt bra i jämförelse med mina tidigare telefoner.
Hade fått erbjudande att köpa en marantz Sr7008 av dem för 7000kr. Ringer till dem och frågar hur det är med öppet köp med tanke på att det är ett öppnat demoex som är 2 år gammalt. Säljaren sa att vi kunde ordna något så jag fick ta med den hem och provlyssna med mina högtalare (med tanke på att den redan var öppnad och 2 år gammal). Väl i butik så säger en annan ung säljare att de inte har öppet köp på demoex och rabatterade varor trots att jag blivit lovad detta. Man kan ju tycka att de kunde göra ett undantag då jag åkt in till stan för detta men nej. Pratade om att det var "meckigt" att ta ner den från hemsidan osv. Påpekade att den inte fanns på hemsidan och får svaret: blir fortfarande "meckigt". Att tillägga var att även Göran som drivit butiken länge hörde samtalet. Kommer välja att köpa mina produkter från deras konkurrenter. Verkar överlag fått dåligt betyg i hur de hanterar returer. Undvik och välj en mer tillmötesgående butik med bättre service och trevligare säljare. Svar till butiken: Tycker att du hade kunnat be om ursäkt i butiken och inte här. Förövrigt kan man undra var er servicenivå ligger när ni inte låter en kund låna hem en receiver, trots att han blivit lovad detta, över dagen för att besluta sig. Du skriver "att ni måste börja om säljprocessen", känns som en väldigt dålig bortförklaring då exemplaret inte ens fanns på hemsidan samt att det handlade om ca 1 dag av provlyssning. Att ni har demorum är trevligt, men ni kan inte spela den receiver jag funderar på att köpa men mina högtalare i mitt vardagsrum så vad får en kund ut av detta Erik? Möjligen en falsk bild över hur systemet låter i ett litet akustiskt optimerat rum. Finns seriösare hifibutiker som lånar ut hela system till kunder för bästa möjliga service, dock inte ni.
Höll i 5 månader innan jag fick skicka den på reklamation. Haglöfs bedömde att den skulle lagas. Väntat fem och en halv vecka på detta. Kvaliteten på haglöfs har sjunkit markant de senaste åren.
Har hittills fått vänta fem och en halv vecka på att få tillbaka min Haglöfs jacka från lagning efter en reklamation via outnorth (väntar fortfarande på jackan) vilket är dåligt. Dock har leveranser och priser varit okej tidigare.
Flertal bra funktioner, YPAO fungerar bättre än förväntat. Tänkte byta ut min Onkyo 605 mot denna men upplevde ljudet som platt utan värme. Förstärkaren är möjligen för svag för mina högtalare eller har andra problem då min 7 år gamla onkyo målar upp en mer betydande, realistisk och varm ljudbild. V779 gick hur som på retur i jakt på nått kraftfullare och varmare.