VARNING! UNDVIK DENNA BUTIK! Dom har min cykel & MINA PENGAR! Ifall ni funderar på cykel, för guds skull undvik denna extremt oseriösa butik! Har ni tur får ni hem en fullt fungerande cykel, men om inte, som i mitt fall är det det mest plågsamma och jobbigaste bemötande av otroligt oseriösa människor! Jag köpte en elcyklar av dom för 38 000kr 2023-10-18 Dom påstår sig att gå igenom cykel enligt deras hemsida och försäljare, men icke! - 2023-10-24 (6 dagar efter köp) , vevarmen till cykeln lossnade under cykling! Höll nästan på crasha i 25km/h på en grusig väg! Var bara ren tur att jag klarade mig. Kontaktade cykelkraft vad som har hänt. Dom är väldigt okunniga som sagt, tog lång tid att få det förklarat vad som har hänt, splinesen till motorn där vevarmen är fäst hade fått sig en riktig kyss med och allvarligt skadad. - 2023-10-30, Första verkstadsbesök, var tvungen att åka in till en cykelbutik (Cykelstället i Luleå, riktigt bra butik! Skulle ha köpt cykel av dom istället..) för att tomtarna på cykelkraft behöver få det beskrivet av ’’cykelspeciallist’’ vad som behövs bytas, anyway blev som jag sagt till dom, vevarmen trasig och motor skadad, blev beställning av ny motor och vevarm. 2023-12-04, Andra verkstadsbesöket, motor bytt, ny vevarm. Hann inte cykla så mycket i och med ledighet, visade sig att fler fel med cykeln fanns. Tillbaka från semester, 2024-01-20, intermittent elfel, cykeln slumpmässigt stänger av sig själv under cykling.. Kontaktar cykelkraft igen. 2024-01-23, Tredje verkstadsbesöket, cykelstället säger att felet är praktiskt taget omöjligt att hitta, inga felkoder, kan vara kabelbrott/dåligt batteri. Meddelar detta till cykelkraft, dom vill byta strömknapp, inte rekommenderat av cykelstället då detta sannolikt inte löser något, cykelkraft insisterar (dumheter). Cykelknapp beställd… 2024-01-29, Fjärde verkstadsbesöket, Cykelkraft ville se om det fanns nå felkoder.. igen! Resultat: Finns inga.. Väntar på strömknapp… 2024-02-21 Cykelkraft har fortfarande inte skickat strömknapp till mig.. Ignorerar mina mail. Efter ett någon vecka svarar dom drygt att den är påväg.. Väntar fortfarande.. 2024-02-28 Skriver igen till Cykelkraft och frågar vart strömknappen är, Cykelkraft hävdar att jag fått hem en strömknapp, jag har inte fått någon! Dom säger igen att dom ska skicka en strömknapp?! Vad är det som händer? Försöker dom luras? 2024-03-20 Strömknappen kom äntligen! Dom på cykelkraft skickade nog aldrig någon tidigare, kollade med PostNord, var aldrig något paket registrerat till mig annat än den som kom nu! Vilka oseriösa skojare Cykelkraft är! Femte verkstadsbesöket på cykelstället… Strömknapp bytt. 2024-03-25 Intermittent elfel cykel kvarstår, den dör slumpmässigt under cykling! Kontaktat cykelkraft igen… Vill härmed reklamera och häva mitt köp! Cykelkraft svara inte på mina mail längre, tar några veckor igen… 2024-04-02 Äntligen svar! Fått retursedel för cykeln, dags att skicka tillbaka skiten till Cykelkraft. 2024-04-12 Cykeln ankom till Cykelkraft, väntar på att höra något från dom. 2024-04-13 Frågade hur länge det tar innan man får återbetalning, dom svarade 2024-04-15 att dom ska förhoppnignsvis (?!) ta det till nästa helg. DET HÄR ÄR DET SISTA MAILET JAG FÅTT AV DOM 2024-04-23, frågade hur det går med min cykel, inget svar! 2024-04-29 Frågade igen, inget svar! 2024-05-02 Frågade igen vart mina pengar är, inget svar! 2024-05-03 - Jag känner mig helt blåst, dom har min cykel OCH MINA PENGAR, dom har slutat svara på mail helt! Så nu måste ja ta reda på hur fan jag ska gå tillväga, så till alla er som funderar på ny cykel nu till sommarn! 2024-05-10 - Lyckades äntligen få tag på cykelkraft via telefon och hotade med att ta dom till kronofogden, då blev det fart på dom och dom lovade att pengarna äntligen är påväg! 2024-05-13 - NU ÄNTLIGEN! pengarna är tillbaka, det här var det längsta och värsta kundsupport jag vart med om i hela mitt liv. Lär av mig! Undvik ALLT som har med cykelkraft att göra! Riktigt oseriös firma Läs recensioner, jag är inte ensam!
Riktigt dålig våg, den stänger jämt av sig mitt i vägningarna samt att den drar rätt mycket ström trots avslagen. Många gånger man möts av ’’LO BAT’’ när man tar fram den.
Är så galet nöjd med mina AirTags! Jag har installerat dessa i lite allt möjligt som resväskor, cykel, bilnyckel. Men cykel blev stulen och det tog bara någon timme för mig att få tillbaka min cykel med hjälp av polisen. Jag ringde dom och berättade exakt vart cykeln stod, slutade med att skurken åkte dit för stöld av en massa andra saker med. Som sagt, it works! Se bara till att gömma dom på ett bra ställe. Jag ska investera i ännu fler!
Är så galet nöjd med mina AirTags! Jag har installerat dessa i lite allt möjligt som resväskor, cykel, bilnyckel. Men cykel blev stulen och det tog bara någon timme för mig att få tillbaka min cykel med hjälp av polisen. Jag ringde dom och berättade exakt vart cykeln stod, slutade med att skurken åkte dit för stöld av en massa andra saker med. Som sagt, it works! Se bara till att gömma dom på ett bra ställe. Jag ska investera i ännu fler!
Tyvärr kan jag inte rekommendera denna router. Jag skulle faktiskt inte ens rekommendera en enda router från Asus, dom är inte speciellt bra på att göra routrar som fungerar stabilt. Jag vet lite kluven innan jag köpte router om jag skulle överge min fullt fungerande Nighthawk från Netgear, den har vart mig trogen i över 5 år och fungerat felfritt , men var uppe i åldern och jag ville prova något nytt! Här kom Asus om i bilden, om ni googlar Asus loosing/ dropping channels kommer nu finna en uppsjö av problem som drabbar i princip alla deras modeller. Jag trodde att det var handhavande fel men tyvärr icke, jag och en kompis har skaffat samma router med exakt samma fel. Har försökt prata med deras helt icke existerande kund support men utan hjälp. Det enda som kan lösa problemet med att man börjar tappa Wi-Fi kanaler (datorn/paddan/whatever hoppas runt mellan alla kanaler eller förlorar dom helt) är att FORMATERA OM ROUTERN! Yep du läste rätt, börja om från början! Inte värst kul och sjukt att behöva göra på en så kallad modern router. Hänt mig 2 gånger nu sen köp. Det här har man inte behövt höra sen Windows Vista Annars, när routern väl fungerar, så fungerar den bra, bättre täckning än min gamla, men den har konstiga glitchar med 6g kanalen som jag inne riktigt blir klok med. Ops blev en vägg av text, summan av min ramble är att gör dig en tjänst, är du ute efter en router i denna prisklass, köp en Nighthawk och slipp huvudvärken.
UNDVIK! Att sälja prylar till en är inga problem, men deras support är ett gigantiskt skämt! Jag har köpt en tvättmaskin av dom en den har börjat strula (extremt lång historia), men för att dra snabb sammanfattning så köpte jag den med trygghetsavtal från Elgiganten. Finns absolut INGEN trygghet med det här avtalet eller butiken, jag har haft reparatörer på plats 3 ggr som inte lyckats lösa problemet, jag har slösat så galet mycket tid på att ha folk här och ringa runt till mest okunniga och inkompetenta personer på support. Jag har nu hållit på med det här i 4 månader! Fortfarande trasig maskin hemma, dom bara ringer mig som förvirrade höns och babblar goja, jag inväntar nu dokumentation så jag kan ta ärendet till Konsumentverket! Ta lärdom, undvik Elgiganten, riktiga bluffare, dom har vart bra en gång i tiden, inte längre! Kolla upp dom på trustpilot också, riktigt skrämmande vad folk har fått stå ut med!
Bra butik med bra priser. Alltid lite skeptisk när nya butiker kommer med knappt några recensioner, betalningssättet var lite annorlunda också men fungerade bra! Jag valde Swish, då fick jag min order i mailen med summan man ska swisha deras nummer. Dom kontakta snabbt och varorna blev packade väldigt snabbt trots att det var helg. Leveransen sköttes av dhl och de gick snabbt Rekommenderas!
Nja, visst man kan hitta nåt fynd här och där. Men för testa mesta stämmer inte priserna med prisjakt. Otroligt många fejk recensioner vilket gör betygssystemet på amazon inte fungerar. Köp nån annanstans.
Jag kan verkligen inte rekommendera att köpa från Philips.se Jag tycker om deras tandborstar, dom är riktigt bra, samma med stavmixer. MEN! Som butik är dom totalt värdelösa. Jag beställde en tandborste av dom för över 1 månad sedan, dom klanta till sig med frakten (UPS) och visade sig att paketet dom skicka inte har någon adress, namn eller telefonnr. Så helt omöjligt att få levererad. Ringde Philips och berätta vad jag upptäckte, dom ’kan’’ inte av någon märklig anledning hjälpa mig och bad mig fixa problemet själva genom att kontakta UPS. Jag ringde UPS, lyckades tillslut korrigera min beställning men detta skulle ta flera dagar innan systemet registrerat ändringen, medans studsar mitt paket runt i Sverige. Medans allt detta händer ser jag att tandborsten hamnar på kampanj på deras hemsida, 400 kr rabatt så kontaktar philips igen, eftersom jag ändå inte mottagit min order borde man ju verkligen kunna delta i detta erbjudande men NOPE! Det går inte, så då valde jag att makulera min order, men det kan Philips inte heller hjälpa med (?!?!) Vad är det här för service, tydligen måste jag själv IGEN kontakta UPS och be dom att returnera min produkt! Jaha då gjorde jag det, men inte nog med det jag var tvungen att vänta tills den anlända till närmsta ombud som sedan kunde göra detta.. Äntligen det gjort, men tydligen får man inte pengarna tillbaka förrän dom fått sin produkt tillbaka, så här sitter jag, 32 dagar senare och inte en krona tillbaka än. Kan jag rekommendera Philips.se? Absolut INTE! Deras support är totalt värdelöst och sätter ALLT jobb på kunden att fixa, dom hanterar INGA fel som sker själva. Köp på egen risk, jag kommer undvika dom som pesten hädanefter.
Jag glömde bort själv att undvika butiken och gjorde en beställning för över 3 veckor sen, här är mitt omdöme för min upplevelse över den: Vill uppmärksamma alla som beställer genom fyndiq att även dom har andra säljare genom sin sida vilket jag inte hade nån aning om då det inte stod någonstans. Hade jag vetat det hade jag inte beställt ett par AirPods pro som jag fortfarande sitter och väntar på från en butik som heter Xtra… Jag är extremt missnöjd med den information jag fått av fyndiq (vilket är ingenting) samt att jag precis nu 3 veckor senare fått frågan vad jag tycker om produkten, vilken produkt?! Åter igen… Undvik! Gammal recension: Har gjort en beställning från Fyndiq för 14 dagar sen och har fortfarande inte fått min produkt, produkten jag har beställt fanns på lager vid beställning. Mitt råd till alla är att beställa från en annan sida! Spelar ingen roll om varan ''är i lager'', var beredd att behöva vänta minst 2+ veckor. Hoppas bara att jag kan få min vara inom närmsta dagarna (vilket jag tvivlar) och att den är hel... vill verkligen inte gå igenom denna hemska process igen. UNDVIK!