Håller inte leveranstid, ger felaktig orderstatus. Däremot trevligt och tillmötesgående bemötande från kundtjänst. Slutade med att jag makulerade ordern. Priserna blir missvisande när det läggs på en "expeditionsavgift" vid kassan. Rimligtvis bör omkostnader för att sälja varan ingå i priset, så som alla andra gör?
Marknadsför vara som "i (fjärr)lager", som dagen efter beställning visar sig vara restnoterad.
Lovar snabb leverans och ger en exakt prognos för leveranstid, men tar inte någon hänsyn till om de kommer hinna packa varan eller inte. Vilket de inte hinner. Kundtjänst försöker svara så svävande de kan, och behövs en rad följdfrågor för att få ett ärligt svar.
Ibland långsamma på att få iväg leveranser. Alltför ofta har de inte varan i lager trots att det står så både vid, och efter, beställning. Och då tar det flera dagar att komma på det, med total radiotystnad. Kundtjänst svarar inte. Men det är lätt att avbryta beställningen när man tröttnat i alla fall...
Missvisande priser, kampanjer på varor som är slut i lager "så länge lagret räcker".
De har många produkter, men ofta oklart varifrån de kommer, och med mer eller mindre tveksam kvalitet. Vem tar ansvar för att produkter följer svensk lagstiftning vad gäller exempelvis säkerhet och tillåtna ämnen? Knappast Amazon. De översatta beskrivningarna är usla bortom rimlighet. Sammantaget varken ansvarsfullt eller hållbart.
Mobilskyddet var av usel kvalitet, skyddade ingenting. Varför sälja sådant? Får felmeddelande när jag försöker recensera produkten på deras sajt.
Långsam kundtjänst som inte läser det man skrivit. Erbjuder leveransalternativ som inte fungerar, tar inget ansvar när det då blir dåligt. Ointresserade av att lösa problemet för mig som kund. Hjälper inte köplusten hur illa de enligt mediauppgifter behandlar sin personal.
Ofta billiga, i alla fall på produkter med erbjudanden. Dock alltid en känsla av att de också vill lura en. Senaste gången i butik står det på prisskylt vid varan att den har ett visst pris. I kassan upptäcker jag försent (redan "blippat") att jag nu betalat ett klart högre pris. När detta påtalas ordnar kassörskan detta direkt utan några frågor. Så ... varan har två pris, och de försöker med det högsta? Annars hade hon väl behövt leta för att hitta det lägre priset? Billigt, och smidigt då mycket är i lager i butik. Men går också därifrån med en känsla av att vara lite smutsig. Att ha sålt mig till en oetisk aktör. (Inte minst med tanke på hur XXL förekommit i media.)