Sjukt dåligt bemötande och ingen bör lägga en enda krona hos Zara. Jag köpte en vara via webben och ville returnera den. Vart då hänvisad till en fysisk butik och vart då frågad om betalning skulle ske till presentkort eller samma ställe som jag betalade ifrån. En månad senare har jag fortfarande inte fått något och fick ta kontakt med deras support där jag bad om att få mina pengar tillbaka. Hon försökte först hävda att jag redan var återbetald, vilket jag inte var. Sedan efter jag tjatat ett tag så skrev hon att hon nu återbetalt mig och att ett email ska komma som visar detta. Till min förvåning stod det att beloppet satts in på ett e-presentkort. Då skrev jag att det blivit fel, att jag inte bett om att få det till ett presentkort: Då fick jag som svar ’’Det är tyvärr försent, det finns inget mer vi kan göra’’. Jag vägrade acceptera det och tog kontakt med Zara's huvudkontor (08 545 229 00) där jag fick förklara hela storyn och fick först som svar att det lät konstigt och att detta är inget som huvudkontoret hanterar. Kvinnan jag pratade med tyckte att jag skulle ta kontakt igen med en fysisk butik. Men när jag nämnde att jag själv jobbar med e-handel och är väl medveten om hur hela processen fungerar då ändrades hennes ton och hon tog mina uppgifter för att ta reda mer på vad som hänt. Inget svar ännu. Svaren man får i chatten är korta och inte tillmötesgående alls. Vid två senare tillfällen vart chatten avslutat av dem innan jag skrivit klart. Processen att få sina pengar tillbaka är helt absurd och detta är den absolut sämsta köpupplevelsen jag har haft. Jag jobbar somsagt själv med stor e-handel kopplade till flertalet fysiska butiker i Sverige och vet exakt hur dessa processer går till och detta handlar enbart om oengagerad support och ingen som helst målbild om att göra kunderna nöjda. Ångrar djupt att jag handlat från Zara och vet att många som delat med sig av sina recensioner har varit med om samma upplevelse.