Beställde en jacka som visade sig vara för liten. Retur och kommunikation i det ärendet gick smidigt men bemötandet när jag önskade beställa hem en större storlek som de inte hade i lager var intresset väldigt lågt från deras sida. Får köpa direkt av Klättermusen helt enkelt.
Tyvärr inget att rekommendera. Köpte extra varor för att komma upp i fraktfri order. Precis innan betalning står det fortfarande fraktfritt men vid betalningen var ordern helt plötsligt 49kr högre. Här mailat dem utan svar om detta.
Har vid tidigare köp haft minst sagt undermåliga leveranstider men denna gången så gick det fort. På hemsidan stöd det upp till nio dagar men tog endast tre. Fortfarande i längsta laget för en modern nätbutik men vill uppmuntra dem att fortsätta så här.
Edit: behövde idag returnera produkten jag köpt. Snabbt svar och hjälp med returen. De erbjuder en mycket förmånlig returfraktskostnad som du köper via derad hemsida vilket jag tycker är toppen! Snabb och bra service via mail. Utbudet är också fantastiskt. Jag rekommenderar gärna denna butik.
Detta omdömet är riktat till butiken i Kungälv men också till viss del webbutiken. Tyvärr har jag fått ett ganska blandat bemötande. Första gången jag besökte butiken så fick jag jättefin hjälp där säljaren tog sig tid och visade och förklarade skillnader och olika kvaliteter på produkterna vi tittade på. Toppen verkligen! Andra gången ringde jag om en produkt som hade ett kampanjpris men var slut i lager och frågade hur jag kunde gå tillväga för att beställa produkten. Säljaren på telefon säger att jag måste komma ner till butiken och förbetala innan de beställer produkten då den även var slut på deras centrallager. Väl nere i butiken säger säljaren jag möter att det inte går att beställa hem produkten för att den är slut på deras centrallager. Jag förklarar vad som sagts till mig via telefon men det stämmer tydligen inte. Pust. Tillslut tar de mitt telefonnummer för att höra av sig när produkten kommer in till centrallager så att jag kan beställa den när den finns där (varför inte personalen kan göra detta förstår jag inte? Denna gång var det en annan personal i butiken som verkade ointresserad av att arbeta med kundservice). Denna tjänst finns också på deras hemsida då jag fyller i min mailadress där också för att få informationen så fort som möjligt när lagerstatus ändras. Jag hör tyvärr inget mer från företaget i detta ärende. Mitt tredje och troligtvis sista ärende hos butiken börjar med ett reklamutskick via mail där de har halva reapriset på en del av sortimentet. Jag går in och försöker beställa två stycken av denna vara, men det står att det bara finns en i lager så jag beställer en i alla fall. Jag väntar en dag för jag tänker att de kanske har mycket att göra och inte hunnit packa min order. När jag väl ringer dem och undrar vad som hänt med min order så säger de att de inte fått min beställning utan att denna vara lagts undan och sålts till en annan kund. Fine, det kan bli fel. Det som irriterar mig dock är att denna säljare (en ny jag inte pratat med innan) inte ber om ursäkt för felet eller har någon ambition att rätta till problemet. Så slutsats blir att om du försöker handla av dem så här du tur om du får den första säljaren jag mötte ( därav två stjärnor istället för en). Då är det stor chans att du får med dig bra grejer hem. Träffar du någon annan är chansen stor att du lämnar butiken missnöjd eller rent utav irriterad.
Har beställt tidigare och har alltid varit nöjd. Denna gången fick jag paketet levererat inom 24 timmar. Kan inte bli bättre. Jag har aldrig behövt reklamera något från företaget dock så jag kan inte svara för hur deras kundtjänst fungerar.
Köpte två stekpannor från wmf till kanonpris. Den stora stekpannan fick jag meddelande att den var slut i lager vilket var tråkigt. Dagen därpå får jag ett nytt mail med informationen att det kommit in fler till deras lager. Helt enkelt snabb support via mail och toppenpris på produkterna jag köpte. Förtjänar fem stjärnor enligt mig.
Leverans på en dag av filmen. Hade gärna sett betalalternativ med checkout, typ Klarna annars helt perfekt.
Tredje gången jag får ett paket som saknar en produkt som tagit slut. Jag gör oftast beställning när de haf ett klipp. När då sagda vara inte kommer utan endast det jag beställt som "lådutfyllnad" blir en lätt irriterad. Jag förstår absolut att varor kan ta slut, speciellt på kampanjpriser, men att inte meddela kunden detta då har jag aldrig upplevt hos något annat företag. Jag tycker konceptet Matsmart driver är bra så därför har jag handlat tidigare från dem men detta blir sista gången om de inte förändrar sin support mot kund.