Moderna bolag som levererar via online-beställningar brukar få iväg order samma dag. Här lämnar skruvat en usel upplevelse. De är extremt oförutsägbara och långsamma på leveranser. Beställning av produkter på lager på en söndag, de registrterar paketet på onsdagen, men på fredagen har de fortfarande inte fått paketet till Schenker. Jag gissar att vi kommer att landa på 8-9 dagar leveranstid på lagerförda produkter. Jag kommer att undvika i framtiden. Jag betalar hellre lite mer och beställer från någon som är bra på logistik.
Usla när de skickar fel vara Jag fick en tvåa på ett hjullager, beställde ett nytt från Autodoc. De skickade ett paket med ganska lång leveranstid, så den är inte heller bra. När jag öppnade paketet såg det lite udda paketerat ut, ungefär som att det varit ute hos en kund och sedan returnerat. Det var antagligen i och med det som en skruv försvann ur boxen, vilket var hela grundproblemet. Nåväl, jag tänkte att jag kan återanvända en skruv, vilket tyvärr inte gick pga annan gänga på det gamla och nya lagret. Detta var inte Autodocs fel, men det är rätt drygt att skruva isär allt för att sen få skruva ihop med obytta delar. Jag kontaktar dem via epost två gånger, och ber att bli hjälpt lite snabbare eftersom bilen kommer att få körförbud annars. På över 24 timmar hör jag inget från dem. Första besvikelsen i kontakten med dem. Sen tar jag kontakt via deras chat-funktion, jag spenderar mycket tid med att se till att inte bli avvisad till epost med "ansvarig avdelning" eftersom jag redan erfarit deras svarstider där. Jag bad om att få veta när de tänkte återkomma, men det visste de inte, utan det kunde ta upp till en vecka. Om och om igen påtalade jag att jag behövde ett nytt lager eller en ny skruv skickad omgående, men det kan inte det företaget göra. Man hamnar i ett tröskverk som påminner om Kafka, med frågor som: "okay to prove that the screw was missing we need pictures of the package that you received from all angles then we can process your request" Seriöst, vem ställer en sån fråga, det är en skruv som saknas. Från hela konversationen var det uppenbart att jag öppnat paketet. De ålägger på mig att bevisa att skruven saknades, hur kan jag ens göra det? en löjlig begäran som inte för ärendet framåt. Jag spenderade en hel del tid med deras support för att försöka få dem att bemöta mitt problem. Men jag misslyckades och det blir en retur istället. Jag kommer att undvika Autodoc när jag kan.
Otroligt skön och lagom varm jacka. Har en tunn dunjacka som ofta är för kall, denna är väldigt mycket bättre på att värma utan att göra det på det ibland överdrivna sättet som en tjockare dunjacka. Denna jacka går att använda i ett stort temperaturspann.
marginellt bättre än ett par 6 dollars från aliexpress. Jag har provat några olika, dessa har sjukt dålig byggkvalitet (fick byta ut de första två paren jag fick) men fungerar. Spendera hellre det dubbla och köp ett par Taotronics earbuds, oändligt mycket bättre och helt annan byggkvalitet samt batteritid.
Riktigt bra skärm, bra upplösning för mig som är 40 och inte har ungdomens falkblick. Som 25-åring hade jag säkert ansett att de hade kunnat ha högre pixeldensitet. Men man vet vilken upplösning det är när man köper och bilden är riktigt bra. 27-tummare har lika många vertikala linjer, denna har dock fler horisontella.
Det står säkert någonstans på deras site. MEN som konsument handlande från en till synes svens e-handlare så tror man att man får varor på några dagar. Här är conrads facit (alla varor fanns på lager): Beställningsbekräftelse dag 1. Sändningsbekräftelese dag 9 Conrads försändelse anländer Sverige: dag 23 Försändelse på lokalt utlämningsställe: dag 24 Jag kan bara fantisera om vad som händer om man behöver reklamera något. Faktum är att "gratis" snigelpost från Hong-kong går fortare än det Conrad tar betalt för. De ska vara galet billiga för att jag ska handla där igen.
För pengarna ett riktigt riktigt bra köp. Bra på dåliga bildkällor, i mitt fall analog kabeltv via comhem, ser helt ok ut. DVD via HDMI är ett riktigt kliv upp från min förra Sony LCD, tre år gammal. Det som drar ner betyget från en nia är ljudet som inte alls är på samma nivå som min gamla sony. Och slutligen, vem kom på idén med att gradera volymen 0-100, räcker det inte med 30? dessutom är skillnaderna sjukt ojämna, exvis skillnaden mellan de låga intervallen är mycket mycket större än de högre. summa summarum, förträfflig bortsett från ljudet.
Köpte bara sateliterna till denna skönhet, spelar riktigt fint med en Kappa subbas...