Prisjakt
Black Week – se reans bästa deals
Annons
Elon
  • Fri frakt
  • Upp till 365 dagars öppet köp
  • Utvalda artiklar 5 års garanti
3.1Bra
19 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
B
Utmärkt7 dagar sedan

Toppen vänlig personal hjälpsam Rättvik

p
primu[s]®
5 omdömen
Utmärkten månad sedan

Fantastisk service och support från säljaren. Även om jag var ute efter en mycket dyrare maskin så rekommenderade säljaren på Sickla-butiken en billigare maskin med likvärdig prestanda.

A
Usel2 månader sedan

Köpte ett ångstrykjärn för dyra pengar av märket TEFAL som efter bara 2 år har börjat blöda brunt varje gång jag stryker. När jag försökte reklamera hos Elon var detta omöjligt. Då först Tefal försökte hitta ursäkter till felaktigheten och sedan skyller på att garantin gått +3 månader över tiden… Elon erbjöd mig då att skicka in strykjärnet, men om de då skulle konstatera att det var användarens fel, skulle jag få stå för felsökningen av hela kostnaden…, och dessutom sedan ett nytt strykjärn för 3000 kr…🙈😅 Kändes ju inte riktigt som ett valbart alternativ man vill chansa på att välja, då Elons egna servicetekniker nog inte direkt skulle ge mig rätt… Inte heller ett alternativ till detta kunde Elon erbjuda, som tex en bra rabatt på ett nytt strykjärn så att man som kund skulle bli nöjd och välja att lägga mitt nya köp av strykjärn hos dem… Usel kundhantering på Elon tycker jag. Min rekommendation är därför: Handla inte av Elon och köp heller inte ett Tefal ångstrykjärn, de läcker brunt efter 2 år, trots sitt fyra pris!

Elon svarar:2024-11-07
Hej, Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse. Vi förstår att det är frustrerande när en produkt inte lever upp till förväntningarna. Vår ambition är alltid att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt inom ramarna för de garantier och villkor som finns. Det är tråkigt att höra att du upplevde reklamationsprocessen som besvärlig, och vi tar till oss din feedback för att kunna förbättra vår kundhantering och hitta smidigare lösningar för våra kunder i framtiden. Har du några ytterligare frågor eller önskemål är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst – vi hjälper dig gärna att besvara frågor. Vänliga hälsningar, Paulina, Elons E-handel
O
Usel2 månader sedan

Värdelöst att handla hos. Installation som inte gav en hel maskin. Säger en tid men personal har inte ens börjat då. Varken affären i Kållered eller den centrala kundtjänsten kan det dom säljer utan ger nonchalanta svar. Ångrar bittert mitt köp.

Elon svarar:2024-11-07
Hej, Tack för din feedback. Jag beklagar verkligen att din upplevelse hos oss inte levde upp till förväntningarna. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en smidig och pålitlig service och beklagar att du upplevt brister i kommunikationen. Om du fortfarande har funderingar kring detta är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, som finns tillgänglig för att besvara dina frågor. Vänliga hälsningar, Paulina, Elons E-handel
N
Nikolá
1 omdöme
Utmärkt2 månader sedan

Smidigt att beställa

V
Voxxa
1 omdöme
OK3 månader sedan

Ganska struligt, som att springa häcklöpning. Ville köpa en soundbar och tänkte då på den mindre modellen. Det visade sig att jag då skulle få åka upp till 103 mil t/r (!?) för att få tag på den. Det ryckte man närmast på axlarna åt då jag påpekade det. Även Elonhandlaren på orten, sa att jag inte kunde beställa den av dem direkt, utan gå via internet, vilket jag slutligen gjorde. Fick varan jjag sökte 5000 kr billigare. Ändå är intrycket jag får är att deras inträde i ljudmarknaden är litet brådmogen och oöverlagd.

M
Monica
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Varan kom snabbt och smidigt. Varan fanns hos Elon Nynäshamn ett par dagar efter att jag beställde hörlurarna.

O
Ove
1 omdöme
OK5 månader sedan

Nytt inköp från denna butik, lite tveksam ändå efter dåligt bemötande från Elon Björkmyravägen, men jag ger denna butik på Brädgårdsgatan en chans att vara bättre ...

B
Björn
1 omdöme
Utmärkt6 månader sedan

Nära och bra. Utmärkt presentation (av diskmaskin). Uppskattar även bemötandet vid butiken i Bromölla.

L
Linkan
2 omdömen
UselRedigerades 6 månader sedan

Bokade produkten då den är på erbjudande. Fpr mailbekräftelse. Väl i butiken spelar försäljaren helt ovetande och låtsas först som att produkten inte finns (pinsamt då den stod på hyllan bakom honom) och sedan skyller han på fel pris och vägrar ge mig varan. Uselt. Ännu Inget svar på klagomål från elon.

Om butiken

Elon

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Elon Elkedjan Logistic AB

Organisationsnr: 556654-6213

Information hos allabolag.se