Prisjakt
Annons
Elon
  • Fri frakt
  • Upp till 365 dagars öppet köp
  • Utvalda artiklar 5 års garanti
3.0OK
18 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

G
Gunilla
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Undvik detta företag – usel kundservice och nonchalant reklamationshantering! Vi köpte en kaffemaskin som visade sig ha ett tydligt fel – den fyllde spillkoppen med onormalt mycket vatten vid varje bryggning. När vi reklamerade den skickades den tillbaka utan åtgärd, med påståendet att inget fel kunde hittas. Vi filmade problemet och skickade in bevis, men företaget vägrade fortfarande att ta ansvar. Istället krävde de en ny film med ljud (vilket inte har något att göra med felet) och att vi skulle skicka in maskinen ännu en gång. Trots att vi redan lagt ner tid och energi på att skicka och hämta den en gång, vägrade de att hjälpa oss om vi inte gjorde om hela processen. Det är tydligt att de bara försöker förhala reklamationen istället för att ta ansvar för en trasig produkt. Vi fick till slut nog och köpte en ny maskin från ett annat företag.

Elon svarar:2025-02-19
Hej Gunilla, Tack för att du delar med dig av din upplevelse. Vi är verkligen ledsna över att du inte känner dig nöjd och att reklamationsprocessen inte motsvarade dina förväntningar. Din åsikt är viktig för oss, och vi tar din feedback på största allvar. Vårt mål är att du ska känna dig trygg med ditt köp, och vi vill gärna hjälpa dig vidare. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, så gör vi vårt bästa för att hitta en lösning som känns tillfredsställande för dig. Vänliga hälsningar, Paulina, Elon E-handel
M
Madeleine!
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Hur f-n kan personalen på Elon Väsby Centrum inte rätta till det felet dom förorsakat för min 70 åriga mor! På kvittot framfår det klart och tydligt att abonnemanget ska vara vilande i 6 månader (fram till 4 augusti) Mamma var nöjd med det vi fixade och får sedan faktura från tele2 med abonemangsstart den 4 februari! Mamma ringer tele2 som inte kan hjälpa utan hänvisar till butiken som vägrar hjälpa och dessutom bemöter min mor otrevligt! Så nu ska min mor betala för dubbla abonnemang istället för att betala till 3 till och med 4 augusti och därefter till tele 2! Så nästan 1000 kr månaden! Jag ska såklart försöka hjälpa henne med detta, men vill varna alla för denna butiken och opålitliga säljare som inte håller vad dom lovat trots det framgår på avtalet! (Deeutom påstod säljaren efter koll i datorn att min mors befintliga abonnemang hos 3 löper ut den 4 augusti! Mamma litade såklart på säljaren och vid kontakt med 3 visade det sig att hon är bunden till och med december) Skamligt att lura gamla människor såhär och inte hjälpa till trots bevis finns på kvittot om starta abonnemanget den 4 augusti! (Vilket är ett framljuget datum)

Elon svarar:2025-02-14
Hej Madeleine, Tack för att du tar dig tid att dela med dig av din feedback. Vi är verkligen ledsna över att din mammas upplevelse i en av våra butiker inte blev som ni hade hoppats. Vår ambition är alltid att ge våra kunder en positiv upplevelse. Du är varmt välkommen att höra av dig till vår kundtjänst, så att vi kan titta närmare på ärendet och tillsammans hitta en bra lösning. Vänliga hälsningar, Paulina, Elon E-handel
A
Albert
19 omdömen
Usel3 månader sedan

Det är nog den sämsta e-handeln sedan Boo.com. Beställer tre varor. En fungerar inte alls, en annan är defekt. Respektive varans förpackning var skadade och oömt öppnade. Kontaktar kundtjänst via mejl och det är nu 8 dagar sedan. Inte ett ljud från Elon.

Elon svarar:2025-02-04
Hej, Jättetråkigt att höra att du inte är nöjd med ditt köp. Vi vill självklart att du ska känna dig trygg och nöjd med ditt val, och vi finns här för att hjälpa dig. Tveka inte att kontakta oss på kundtjä[email protected], så ser vi tillsammans över en lösning! Vänliga hälsningar, Paulina, Elon E-handel
A
Andreas
1 omdöme
Utmärkt3 månader sedan

Elon i Ulricehamn har mycket bra service. Det känns tryggt att handla hos dem jämfört med att handla på nätet.

B
Utmärkt5 månader sedan

Toppen vänlig personal hjälpsam Rättvik

p
primu[s]®
5 omdömen
Utmärkt6 månader sedan

Fantastisk service och support från säljaren. Även om jag var ute efter en mycket dyrare maskin så rekommenderade säljaren på Sickla-butiken en billigare maskin med likvärdig prestanda.

A
Usel6 månader sedan

Köpte ett ångstrykjärn för dyra pengar av märket TEFAL som efter bara 2 år har börjat blöda brunt varje gång jag stryker. När jag försökte reklamera hos Elon var detta omöjligt. Då först Tefal försökte hitta ursäkter till felaktigheten och sedan skyller på att garantin gått +3 månader över tiden… Elon erbjöd mig då att skicka in strykjärnet, men om de då skulle konstatera att det var användarens fel, skulle jag få stå för felsökningen av hela kostnaden…, och dessutom sedan ett nytt strykjärn för 3000 kr…🙈😅 Kändes ju inte riktigt som ett valbart alternativ man vill chansa på att välja, då Elons egna servicetekniker nog inte direkt skulle ge mig rätt… Inte heller ett alternativ till detta kunde Elon erbjuda, som tex en bra rabatt på ett nytt strykjärn så att man som kund skulle bli nöjd och välja att lägga mitt nya köp av strykjärn hos dem… Usel kundhantering på Elon tycker jag. Min rekommendation är därför: Handla inte av Elon och köp heller inte ett Tefal ångstrykjärn, de läcker brunt efter 2 år, trots sitt fyra pris!

Elon svarar:2024-11-07
Hej, Tack för att du tog dig tid att dela din upplevelse. Vi förstår att det är frustrerande när en produkt inte lever upp till förväntningarna. Vår ambition är alltid att hjälpa våra kunder på bästa möjliga sätt inom ramarna för de garantier och villkor som finns. Det är tråkigt att höra att du upplevde reklamationsprocessen som besvärlig, och vi tar till oss din feedback för att kunna förbättra vår kundhantering och hitta smidigare lösningar för våra kunder i framtiden. Har du några ytterligare frågor eller önskemål är du alltid välkommen att kontakta vår kundtjänst – vi hjälper dig gärna att besvara frågor. Vänliga hälsningar, Paulina, Elons E-handel
O
Usel6 månader sedan

Värdelöst att handla hos. Installation som inte gav en hel maskin. Säger en tid men personal har inte ens börjat då. Varken affären i Kållered eller den centrala kundtjänsten kan det dom säljer utan ger nonchalanta svar. Ångrar bittert mitt köp.

Elon svarar:2024-11-07
Hej, Tack för din feedback. Jag beklagar verkligen att din upplevelse hos oss inte levde upp till förväntningarna. Vi strävar alltid efter att ge våra kunder en smidig och pålitlig service och beklagar att du upplevt brister i kommunikationen. Om du fortfarande har funderingar kring detta är du varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst, som finns tillgänglig för att besvara dina frågor. Vänliga hälsningar, Paulina, Elons E-handel
N
Nikolá
1 omdöme
Utmärkt6 månader sedan

Smidigt att beställa

V
Voxxa
1 omdöme
OK7 månader sedan

Ganska struligt, som att springa häcklöpning. Ville köpa en soundbar och tänkte då på den mindre modellen. Det visade sig att jag då skulle få åka upp till 103 mil t/r (!?) för att få tag på den. Det ryckte man närmast på axlarna åt då jag påpekade det. Även Elonhandlaren på orten, sa att jag inte kunde beställa den av dem direkt, utan gå via internet, vilket jag slutligen gjorde. Fick varan jjag sökte 5000 kr billigare. Ändå är intrycket jag får är att deras inträde i ljudmarknaden är litet brådmogen och oöverlagd.

Om butiken

Elon

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

Klarna
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

www.elon.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: ELON Group AB

Organisationsnr: 556654-6213

Information hos allabolag.se