Bra pris men leveransen tog sin tid för DPD klantade sig på något sätt, oklart exakt vad som hände för jag bad RDEButik undersöka men de svarade aldrig på mail över huvud taget, mycket frustrerande. Verkar som att man har en del att jobba på när det gäller kundtjänst-biten.
Bra pris och snabb leverans. Tyvärr var jag tvungen att returnera varan (mitt eget val) men det var inga problem, jag fick en retursedel och några dagar senare hade jag pengarna på kontot. För ännu bättre service hade det varit bra att få en notis när returen var mottagen och pengarna återbetalade, men det är en bagatell och drar inte ner betyget!
Snabb leverans och inget strul, men det är ett enormt tjat om att man ska köpa deras egna produkter i stället för "original", vilket i mitt fall var HP. Man försöker lura köparen att välja deras produkt på sidan genom att placera knapparna konstigt. Jag blev dessutom uppringd av en säljare som undrade ifall jag inte ville ha deras produkt i stället. Sedan fick man en reklamlapp med erbjudande att skicka tillbaka originalprodukten kostnadsfritt och köpa deras produkt i stället. Tröttsamt.
Köpte ett kylskåp och frys från LG, det började strula efter nästan tre år och både Tretti och LG hanterade ärendet bra och kundtjänst var väldigt hjälpsamma.
Jag beställde ett soffbord, och i monteringstillbehören skulle det finnas 8 brickor. Det fanns 3 brickor i paketet. Jag mailade kundtjänst och påpekade detta, men fick aldrig något svar. "Alla reklamationer besvaras", jo jag tackar jag. Har heller aldrig sett något annat företag ge så intetsägande och ibland t.o.m. otrevliga svar här på Prisjakt som Trendrum gör. Det lär inte bli fler köp därifrån. Över en veckas väntetid för att leverera lagervaror är även det alldeles för dåligt idag när de flesta andra aktörer levererar samma dag som man lägger beställningen.
Jag hade tidigare en Panasonic Plasma-TV, som gick sönder efter 6 års användande. Köpte först en KD-65XD8505 då jag testat förra årets motsvarande modell från Sony som jag gillade, och jag tänkte att en senare modell måste ju vara ännu bättre. Men IPS-skärmen i den här modellen visade sig vara helt bedrövlig! Svärtan var så dassig att allt kändes grått, vilket även påverkar kontrasten och djupet i färgåtergivning. Mycket sämre än min 6 år gamla plasma. Jag satt och retade mig direkt från första stund, och visste att jag aldrig skulle kunna vänja mig vid bilden. Visst kan man hävda att det berodde på att jag var van vid plasma-TV, men den Sony-LCD jag lånat hem och testat hade inte alls så dålig bild, trots att det var en äldre modell, så jag visste att det skulle gå att få bättre bild än så här med LED. Efter att ha läst på om skillnaderna mellan specarna på de olika nya apparaterna lämnade jag tillbaka TV:n och uppgraderade till en KD-65XD9305, och det har jag inte ångrat en enda sekund. Den TV:n är jag helt enkelt supernöjd med!
Snabb leverans och väl emballerat, men ramarna jag beställde var av högst tveksam kvalitet (repor i glasen, hack i träramarna, svarta fingeravtryck på glas innanför plasten, glaskross (?) på ett par glasskivor. Även lite märkligt upplägg på sidan som gjorde att jag beställde passepartout till alla ramar, vilket visade sig ingå så jag köpte dubbla i onödan. Mailade och påpekade dessa punkter för kundtjänst, men de bemödade sig inte ens med att svara.
Beställde en klocka som ej var lagervara, enligt webb-butiken skulle det vara 2-8 veckors leveranstid. Väldigt länge för en vara som inte är restnoterad tycker jag, men jag hade inte bråttom och tänkte att har man tur kanske det blir närmare två än åtta veckor åtminstone. Jag väntade och väntade. När åtta veckor passerat hade jag fortfarande inte hört någonting över huvud taget. När jag kollade statusen stod det att klockan var beställd från leverantören samma dag som jag själv lade beställningen, och att klockan beräknades komma in igår (dvs. dagen innan jag var inne och tittade). Ingen ytterligare information. Mailade då kundtjänst och fick till svar att de inte visste när klockan skulle levereras, men att de hade beställt samma klocka från flera leverantörer och skulle skicka den första de fick in. Dessutom skulle de kontakta leverantörerna och återkomma till mig när de fått svar. De skrev också att några dagars försening räknas inte som att de inte hållit utlovad leveranstid (dock hade de ju fortfarande ingen aning om när de skulle kunna leverera klockan). Två veckor senare hade jag fortfarande inte hört något. Då mailade jag igen och frågade om de hört något från sina leverantörer. Det hade de inte, men skulle kontakta dem igen och säga att de behövde få svar snarast. Ytterligare en vecka senare hade jag fortfarande inte hört något. Då mailade jag igen och bad kundtjänst stryka ordern och betala tillbaka pengarna. Fick ett kort svar där man beklagade att det dröjt och att man betalat tillbaka pengarna, så jag skulle få dem inom ett par bankdagar - vilket jag också fick. Elva veckor utan leverans, och detta var alltså INTE en restnoterad klocka (enligt kundtjänst). Och tre veckor utan svar från leverantören. Hur kan man ha så pass dåliga leverantörer, som inte kan leverera och dessutom inte svarar? Det jag lärt mig av detta är att inte beställa något från Uret.se som jag vill ha inom överskådlig framtid, helst inte alls. Att de trots allt får några få stjärnor beror på att kundtjänst svarade snabbt (inom en dag) och trevligt, och att pengarna återbetalades genast vid avbruten order (kan låta självklart men man har ju läst en del skräckhistorier gällande andra företag).