Prisjakt

plinkplonk

Medlem sen 2014-11-06
20
Bidrag
15
Hjälpsamröster
OutdoorExperten
Bra
(500+)
p
plinkplonk
20 omdömen
UselRedigerades 2 månader sedan

Väldigt svåra att få tag på för kundsupport.

Widforss
Utmärkt
(500+)
p
plinkplonk
20 omdömen
Utmärkt8 månader sedan

Varit mycket nöjd med Widforss. Både vad gäller snabba leveranser och den enda gång jag behövt vända mig till kundtjänst. Bra bemötande. Inte alltid billigast men jag väljer ofta att handla här ändå då jag tycker de är smidiga att ha att göra med när problem uppstår.

Happy Green
Bra
(73)
p
plinkplonk
20 omdömen
Usel8 månader sedan

Bevakar en produkt där de är billigast. Den har inte varit i lager alls sedan de sänkte priset. Står på sidan "snart i lager" och att kampanjen gäller till först den 28:e. Sedan uppdaterad med att kampanjen gäller till den 12:e och nu den 11:e. Gissningsvis gäller kampanjen fram till dess att de beräknar att produkten finns i lager. Prisjakt snälla plocka bort detta skojarföretag från er bevakning.

Addnature
Utmärkt
(500+)
p
plinkplonk
20 omdömen
Uselett år sedan

Kundtjänst går inte att nå. Omöjligt hantera returer.

Bax Music
Bra
(161)
p
plinkplonk
20 omdömen
Usel5 år sedan

26 veckors leveranstid för ett par Sony hörlurar ?! Nej tack, jag köper någon annanstans.

Microsoft Wired Keyboard 600 (Nordisk)
Full Star 1
3.7
(9)
329 kr
p
plinkplonk
20 omdömen
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
6 år sedan

Fick ett sånt här sist jag kvitterade ut nytt tangentbord på jobbet. + Mediaknappar (paus, stopp, volym upp/ner) - Saknar ordentlig feedback på knapptryckningar - Knapparna är nersänkta såpass att de ligger i höjd med plasthöljet vilket gör att det är svårt att skriva utan att titta på knapparna då man inte känner vart fingrarna befinner sig. Jag lämnade tillbaka mina två som jag kvitterade ut och tog ett gammalt och tyvärr smutsigt DELL SK8115 som följt med i något datorköp en gång i tiden. Skriver man mycket om dagarna går inte Microsoft Wired Keyboard 600 att använda utan att gråta samtidigt.

XXL Sport & Vildmark
Utmärkt
(500+)
p
plinkplonk
20 omdömen
Usel6 år sedan

Trots att jag ger dem USELT i betyg så har jag varit ganska nöjd med de flesta av mina köp. Så varför ger jag så dåligt betyg ? Jo. XXL har för vana att bluffa med sina reor och visa upp priser som ska framstå som bra. Bl.a håller jag koll på priser på några varor jag köpt nu för att kunna åberopa prisgarantin* inom 30 dagar från köp om de skulle sänkas. I samband med detta såg jag en annons på lillsyskonet till denna vara, vi kan kalla den vara A, "prissänkt med 4000:- från 9999:-". Detta gör att vara A nu bara kostar 5999:- vilket låter bra om man inte som jag då vet att det är vad den alltid har kostat hos XXL. Den är alltså inte prissänkt. Och vara B som var den jag köpte och egentligen vill hålla koll på var inte prissänkt alls. Det gör att XXL är en butik man måste hålla koll på för att inte gå ut och känna sig lurad. * prisgarantin är utformad som så att den går knappt att använda. Min rekommendation är att ALLTID prismatcha FÖRE KÖP! Räkna inte med att prismatch går igenom efter du köpt varan. Man kan även göra som jag upptäckt funkar bättre. KÖP EN NY VARA TILL RABATTERAT PRIS! Behåll kvittot för den gamla dyrare samma vara. Lämna tillbaka den nya oöppnade varan på det gamla kvittot eftersom du har 365 dagars öppet köp. Så slipper du stöka med deras usla prisgaranti och har istället 365 dagars prisgaranti på eget vis. Nackdelen är att du behöver ligga ute med pengar för båda varorna. I kort kan man göra riktigt bra fynd hos XXL men det gäller att man håller koll så man inte blir lurad. Står en vara som prissänkt med 4000 är den troligen inte prissänkt alls.

Stadium webbshop
Dålig
(433)
p
plinkplonk
20 omdömen
UtmärktRedigerades 7 år sedan

Har fungerat bra hittills med både köp, returer och reklamationer. Inget tjafs från kassapersonalen. Jag känner mig trygg att köpa från stadium.

Clas Ohlson
Utmärkt
(423)
p
plinkplonk
20 omdömen
OKRedigerades 7 år sedan

Jag bor i princip granne med C.O så det har blivit några turer dit genom åren. Det är trevligt att ha muttar och skruvar inom gångavstånd. De har lite konstigheter för sig emellanåt, som t.ex när jag köpte en Chromecast till nypris som visade sig vara begagnad eftersom den var konfigurerad för en "familjen larsson" (det blev en reklamation av den). Märk gärna upp varorna som begagnade och sätt ner priset på dem så hade jag själv kunnat besluta mig för begagnat eller ej. Eller när jag beställde till butik en kabel för 3.5phono till en av 3M's proprietära kontakter för ett par aktiva hörselskydd, som jag blev överlycklig över att hitta hos C.O i beställningskatalogen. Jag fick SMS om att varan var på plats och väl på plats i butik för att hämta upp min kabel så hade de ingen aning om vart den var. De var två st. som hjälptes åt ute på lagret för att leta medans jag stod och väntade i bortåt 15 minuter. Till sist sa de att den inte fanns och jag började gå hemåt. Sedan hittade de tydligen kabeln i sista minuten för de kom ifatt mig och sa att den fanns. Jag skulle tro att C.O behöver se över sina butikers rutiner litegranna men jag är glad över att de finns i princip "överallt".