Min upplevelse påminner mycket om användaren nedan. Köpte några märkeströjor till min son, en av dem var missfärgad. Jag tog direkt en bild på tröjan med paketet i bakgrunden för att visa att jag precis har öppnat. Jag skickade in bilden för reklamation. Sen efter nån vecka fick ett väldigt kort, dömande och otrevligt svar: "Vi nekar denna reklamation då denna produkt skickades från leverantör - till oss - från oss till er i obruten förpackning." Efter detta har de vägrat svarat på mina mail. Jag var tvungen att betala för en missfärgad tröja som inte kom till användning! De bortser helt och hållet från distansköplagen. Dessutom mistror de sina kunder. För mig blir det ALDRIG mer Zoovillage men vill även varna andra. KÖP INGET FRÅN ZOOVILLAGE!
Jag köpte en dyr rostfri kastrull för att slippa ha teflonrester i maten som jag serverar mina barn. Allt gick smidigt och snabblevererat. Problemet var att kastrullen började rosta redan efter några veckor. Jag kontaktar såklart KitchenTime för reklamation och får veta (av deras leverantör dessutom) att kastrullen kan rosta ifall den blir utsatt för sältan i maten! Detta var självklart helt obegripligt för mig eftersom hela funktionen men kastrull är just för matlagning! Jag kontaktar dem igen och åberopar min reklamationsrätt men får detta svar: " Hej, tack för ditt mail. Rostfritt betyder inte att saker inte kan rosta. Tyvärr är det ingen reklamation. Ha en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Olivia Customer Service Agent " Jag väljer att lägga ut detta på prisjakt för att varna de som funderar på att köpa dyra köksredskap att tänka en extra gång innan ni väljer KitchenTime. Leveransen må vara snabb men efterservicen är urusel. För mig blir det iaf ALDRIG MER KITCHENTIME!
Köpte en sparkcykel hos Babyland för min pojk lagom till sommarlovet men det tog inte ens 3 veckor innan den gick sönder. Jag reklamerade förstås direkt efter skadan men svarstiden blev väldigt lång. Först ville de ha video och sen sa de att de hade skickat min reklamation till leverantören. Varje runda tog också minst en vecka i o m Babylamds svarstid. Till sist säger de idag att leverantören ska skicka den trasiga delen direkt till mig och att ETA är 10 arbetsdagar! För det första Babyland är min motpart i köpet, de borde hanterat ärendet snabbt mot mig och löst det sen med leverantören. För det andra, sommarlovet hinner ta slut innan jag får cykeln lagad! Tack för att ni förstörde min sons sommarlov Babyland! ALDRIG MER Babyland!
Köpte ett par BT lurar från Webhallen inför Göteborgsvarvet i god tid för att kunna testa under några löprundor innan varvet. Det visade sig att jag hade fått ett par defekta. Jag gick tillbaks med dem till butiken inom två veckor och reklamerade men de sa att de måste skicka lurarna till Bose för felsökning och service. Fine, sa jag men samtidigt bad jag dem att följa upp så att jag har lurarna lagom till varvet. Två veckor senare och efter några mailkontakter gick jag in till deras butik igen men blev bemött av samma flummiga svar: - De är skickade till Bose och vi vet inte status än. - Kan inte du ringa till dem? - Nej vi har bara kontakt per mail. Jag kan maila dem på eftermiddag och de brukar svara inom 12 timmar, så tidigast imorgon får jag veta status. - Har du nåt ärende nummer jag kan själv ringa till Bose. Jag ringde själv när jag fortfarande var i butiken. Det tog 3 minuter för mig att hitta rätt person och få höra att redan för två veckor sedan var Webhallen krediterade och jag skulle få ett par nya eftersom mina var defekta. Bose bad mig lämna luren till säljaren, och be honom ersätta mig med ett par nya. Jag avstod och upphävde köpet. Beställde istället samma lurar från en annan butik. Detta var mitt andra serviceärende hos Webhallen som de misskötte kolossalt så ALDRIG MER WEBHALLEN!