Prisjakt

Lothar

Medlem sen 2002-09-05
26
Bidrag
0
Hjälpsamröster
ComputerSalg
Utmärkt
(500+)
L
Lothar
26 omdömen
Utmärkt6 dagar sedan

Har bara positiva köpupplevelser från Computersalg. Är återkommande kund.

Ly.se
Bra
(121)
L
Lothar
26 omdömen
Usel10 dagar sedan

Beställde en grilltermometer från dem. De var en bild på den jag skulle ha men när jag sen fick hem varan var det en annan äldre och billigare modell. Påpekade detta och fick till svar att jag skulle betala 150kr för att skicka tillbaka den och att det var jag som kund som borde ha kollat upp deras vara bättre innan köp.

Elgiganten
Utmärkt
(500+)
L
Lothar
26 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Köpte en outlet vara som sen visade sig sakna delar. Elgiganten löste det snabbt och exemplariskt med en bra lösning. Mycket nöjd med kundvården!

Tretti
Utmärkt
(500+)
L
Lothar
26 omdömen
Utmärkt5 år sedan

Köpte i början på året en större modell popcornmaskin från Tretti. Nu för ett tag sedan (i höstas samma år) märkte vi att det börjat rosta på undersidan av taket på den och de skruvar som håller uppe kärlet. Tog kontakt med Tretti som skulle kontakta tillverkaren. Redan samma dag fick vi att de skulle skicka en ny hem till oss. Snabbt och enkelt, precis så som en förträfflig kundtjänst ska vara!

Vattenbutiken
Dålig
(58)
L
Lothar
26 omdömen
Utmärkt6 år sedan

Väldigt hjälpsamma och trevliga. Vi kom in för att leta efter spabad och de hjälpte oss hitta rätt i djungeln. När vi även ville köpa utrustning till badet rekommenderade de oss att avvakta och se om vi verkligen behövde det, det är så försäljning ska gå till, inte försöka sälja på kunden så mycket som möjligt utan sälja det kunden behöver. Förtroendeingivande!

Bygghemma
Bra
(500+)
L
Lothar
26 omdömen
UselRedigerades 6 år sedan

För att enkelt förklara det är Bygghemma som Ryanair. De är billiga och så länga allt går som det ska är det smidigt och bra, men det är sen när det blir fel eller när något strular som de visar sin rätta sida. Ett väldigt stel och bråkig kundtjänst. Ska säga att vi har stött på vid några få tillfällen kundtjänstpersonal som verkligen gjort allt för att göra det bästa av situationen. Vi har renoverat två badrum och ytterligare tre rum och mycket av materialet beställde vi från Bygghemma eftersom de hade stort utbud och bra priset. Det började med att de fönster vi beställt som skulle ta 8-10 v enligt hemsidan skulle ta tre månader istället. Vi försökte stoppa den beställningen eftersom vi hade hantverkarna på plats och isf behövde beställa från någon annan, men det gick inte. Därefter har vi velat lämna tillbaka några innerdörrar men som vi beställde med karmar och där karmarna var tillverkningsvara. Pga det kunde vi inte lämna tillbaka dörrarna, som annars hade gått. Jag vet inte hur många vändor jag ringt deras kundtjänst i olika ärenden, för lika många gånger jag ringer så får jag lika många olika svar på ens problem. Ofta ska de återkomma men man får väldigt sällan någon återkoppling, här är det faktiskt några på kundtjänst som förtjänstfullt återkopplat och hjälpt till men det är en minoritet av alla gånger som jag ringt. När man sedan ringer om samma problem igen för att man inte fick återkopplingen sitter någon ny som svarar i telefonen och jag behöver dra hela ärendet igen, och sen börjar det om. Det känns nästan som att deras taktik är att trötta ut kunden så man inte längre orkar utan ger med sig. Jag blir i stort sett aldrig arg men Bygghemma lyckades med bedriften, vilket fick min sambo chockad. Vi kommer aldrig mer beställa från Bygghemma, det är inte värt det. Nu ska vi bara försöka lösa ut vårt tillgodokvitto som vi fått och redan försökt lösa ut tre gånger utan resultat, sen blir det skönt att slippa ha fortsatt kontakt med dem.

CoolStuff
L
Lothar
26 omdömen
UtmärktRedigerades 12 år sedan

Beställde en vara hos coolstuff som det blev lite tokigt med. Eftersom jag har C/O adress så kom brevet inte fram. Jag ringde igår till deras kundtjänst och fick ett väldigt trevligt bemötande. Förklarade problemet då brevet aldrig kom fram och hon i kundtjänst sa att de löser de och eftersom det är en julklapp var jag rädd för att det skulle komma för sent till julafton. Men hon försäkrade att de skulle komma innan julafton och vips, idag dök det ner! Dvs dagen efter. Otroligt trevlig och hjälpsam kundtjänst! Så som man önskar att alla skulle bemöta sina kunder! Även om adressen strulade lite så rekommenderar jag varmt att använda sig av CoolStuff och deras hjälpsamma kundtjänst!

HTC Wildfire
Full Star 1
3.9
(109)
L
Lothar
26 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 15 år sedan

Är väldigt nöjd med telefonen! Läste på mycket om den innan jag köpte den och det som sades då var den lägre uppläsningen, än vad storebrorn Desire har. Dock tycker jag inte det är några problem alls... det enda jag märkt av är när man ser på film eller video klipp att den inte är den snabbaste eller har bäst prestanda men för de pengar den kostar samt alla andra fördelar så är det en självklar 10:a! Väldigt smidig storlek, smidigt gränssnitt och lättsam att ha att göra med! Riktigt rolig mobil som jag är väldigt nöjd över! Rekommenderas varmt!