Bra priser, snabb leverans, men tyvärr bedrövliga när det kommer till retur. Beställde par skor som tyvärr inte föll i smaken. Skickade tillbaka dessa samma dag. Nu har det gått två veckor och jag har inte hört ett ljud, ringde och fick reda på att jag skulle vänta lite till. På det kommer kryptiska mail från deras "customer service" som meddelar att ärenden kommer stängas om 2 dagar. Jag har ingen aning om vad det är för ärende. Väldigt oklart om det är kopplat till min retur. Beställer du från Reebok så är det bara hålla tummarna för att du slipper göra en retur. Då börjar förvirringen.
Beställde den 11 december. Fick en bekräftelse som specificerade att jag skulle få grejerna 14-19 december. Nu är det den 20 december och sakerna har fortfarande status "Hanteras på lagret", d.v.s. inte ens skickade än. Jag förstår att det är mycket att göra nu under jul, men om leveransen försenas så kan man åtminstone maila och ge en ny ungefärlig leverans. Det minsta jag begär är i alla fall ett mail som meddelar att förväntade leveranstider kan bli längre p.g.a. hög belastning. Baserat på allt annat som skrivits i media och här så valde jag att avboka ordern. Oväntat dåligt från en så etablerad internetbutik?
Uppdaterar recensionen min tidigare låga recension då jag insett att det inte var något fel på bryggaren. Jag har använt denna i över ett år och har inget att anmärka på. Smidigt också med den viktbaserade måttfunktionen som jag tycker fungerar bra. Ger den en 8:a p.g.a. att den gör sitt jobb, utan krusiduller, men inget utöver det vanliga.
Chassit var lite större än vad jag väntat mig, men inget som stör. Jag har inget dåligt att säga om det kanon med mycket smart förvaring för 2,5" diskar. Ger ett gediget intryck!
Fysiskt är produkten kanske kanon, jag vet inte av nästkommande utlägg. Anledningen till att jag sätter så dåligt betyg är att den tillhörande programvaran som används för att styra fläktar och pump (LINK) är buggig i windows 8.1. Detta gör att man inte kan konfigurera fläkt och pump vilket gör att kylningen låter mer än nödvändigt. Riktigt oprofessionellt av corsair att inte se till att mjukvarudelen fungerar med ett windows som släppts för flera månader sedan. Notera att jag inte vet exakt hur många som drabbas av problemet, därför kan det kanske fungera för någon annan. Betyget kommer uppdateras när de släppt en fungerandes version av LINK.
Efter två veckor inser jag att min nya telefon (en nexus 4) inte fungerade riktigt som den skulle. Samtal bröts oväntat. Jag ringde till tele2 och fick veta att det är brightpoint man skall kontakta. Ringer dem istället och får efter en dag hem en retursedel, så långt ingen fara. Det är vad som händer sedan som gör mig förbannad. Det är nu över två månader sedan jag skickade in den och det har fortfarande inte hänt ett smack. Efter tre veckors väntan mailade jag och förklarade tydligt att det inte är acceptabel tid att vänta och att de snarast bör skicka en fungerande telefon till mig (antingen reparerar de min illa-kvickt eller skickar en ny). Inget svar från tele2. Ytterligare ett mail, då får jag ett svar som inte leder någon stans. Nu har jag ringt 5 gånger, talat med webbutik, kundtjänst, häva abonnemang mm. Ingen kan hjälpa mig, det enda jag fått till svar är att telefonen är hos LG och därför kan de inte göra något. Mitt råd. Välj en annan leverantör av telefoner! Tele2 tar inget som helst ansvar för sina kunder och supporten försöker inte ens hjälpa till utan skyller bara ifrån sig. Att vänta över 2 månader är inte acceptabelt. Imorgon skall jag försöka häva hela avtalet, om det inte vill sig så blir det en anmälan till ARN, såhär får det bara inte gå till!
Har beställt flertalet grejer från Dustin Home och har aldrig varit med om att något krånglat! Även mitt returärende behandlades utan något som helst krångel på en dag.
Beställt flera gånger från Inet och är supernöjd, snabba leveranser. Har inte haft något returärende eller annan anledning så jag kan bara uttala mig om beställning.