Undvik tyvärr LG i Sverige. De har Elcare som underleverantör på service och tar inget ansvar själva för hur underleverantören missköter servicen. Usel upplevelse överlag med servicerärende. Skärmen verkar ha en defekt panel som gör att vissa enheter börja gå sönder efter ett år - panelen ska hålla mycket längre . LG var kryptiska när jag felanmälde och verkar snabbt byta ut panelerna. Problemet med Elcare har varit kundservice och fraktfel i mitt fall. Många vittnar om problem med företaget. Undvik köpa LG-skärmar.
Displayen har gått sönder efter 2 år. Samsung vägrar ta emot varan för utbyte - hänvisar till Netonet som säger att den ska vara bort på reparation i en månad för att slippa hantera ett uppenbart fabrikationsfel. Inte rimligt att vara utan mikro i en månad. Usel kundservice.
Ibland konkurrenskraftiga priser, men automatiserat - annars är priserna i överkant. Oserisöst med timer om hur länge priserna gäller som inte stämmer - den nollställs och sen är det samma priser efter det. Hutlösa fraktpriser från Finland gör att det inte alltid lönar sig att köpa. Rajala borde ha svenskt lager för att få ner fraktpriserna.
Butiken konkurrerar med att ange massa varor i lager men man menar hos leverantör. Skyller ifrån sig om angivna leveransdatumen gäller som de sen inte kan hålla om de inte får in varorna i tid. I mitt fall uppdagades det att man sålde en vara där man inte ens visste när den skulle komma in i lager trots att man på produktsidan stod det att man hade den i lager. Uselt sätt att lura kunderna.
Emballerade inte rätt och varan skadades. Erbjöd inte kompensation för problemet. Skadan går som reklamation vilket kan ta veckor istället för att skicka ny vara. Uselt.
Boozt säljer dofter som är över 5 år gamla från tillverkningsdatum. När jag klagade och redovisade tillverkningskoden bad de att återkomma. Efter månad när jag klagade igen för att de inte återkommit fick jag svar att skicka tillbaka den om jag inte orkade vänta längre på att de skulle reda ut det hela. Usel kundservice - och oseriös hantering. Jag kommer inte köpa av dem igen. Undvik Boozt köp av seriösare e-handelsföretag som har bättre kundservice.
Gallren tål inte att rengöras med bomulsstops utan att ger vika (aldrig varit med om en så usel konstruktion). Ena luren fick glapp i sladden efter en vecka och nu får jag inget ljud i alls ur den luren längre. Hemsk produkt från Apple som kostar mer än den är värd. Sjukt besviken.
Elgiganten verkar inte kunna skicka ut leveranser samma dag som en order är lagd. Först lovade man att varan skulle skickas samma dag när jag dubbelkollade med en kundtjänstmedarbetare. När jag pratade med nästa kundtjänstmedarbetare då inget hänt fick svaret att det är normalt 3-5 dagars leveranstid - smidigt ursäkt. Samtidigt finns det flera andra aktörer som klarar av att skicka ut varor i god tid utan problem. De verkar också ha ett uselt logistiksystem på elgiganten, köp inte produkter av dem som har hög efterfrågan. Beställde en ipad som ännu efter två dagar fortfarande inte har skickats och där kundtjänstmedarbetare ännu inte kan bekräfta om när man kan skicka den trots att den fanns i lager vid beställningsdatum. Jag kan lika gärna få vänta två veckor till då man ännu inte kan svara på om en iPad lades undan till mig vid köpetillfället.